شیوه‌نامه اداره مهدکودک‌ها تغییر کرد

محمد نفریه در رابطه با افزایش میزان شهریه مهدکودک‌ها با توجه به گرانی‌های اخیر در جامعه گفت: شهریه مهدکودک‌ها در ابتدای  هر سال مشخص و اعلام می‌شود و اینگونه نیست که با آغاز سال تحصیلی مدارس، نرخ شهریه‌ها تغییر کند.

وی در مورد افزایش شهریه مهدها در 6 ماهه دوم سال با توجه به گرانی‌های اخیر افزود: فعلاً برنامه‌ای در دستور کار نداریم،‌ اما نمی‌گذاریم هم به همین منوال هزینه‌های مهدها آزاردهنده شود.

نفریه گفت:‌طی همکاری بهزیستی با سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و همچنین کانون مهدها قرار شده شیوه‌نامه اداره مهدها به روز شود.

وی گفت:‌این شیوه‌نامه حدود 5 تا 6 سال پیش نوشته شده و اکنون قدیمی است بنابر این مواردی که باید با توجه به شرایط امروز داشته بانشد، در این شیوه‌نامه نیامده است.

مدیرکل دفتر امور کودکان و نوجوانان بهزیستی گفت: شیوه‌نامه اداری مهد نیازمند بازنگری است و باید برخی از موارد و خدماتی که در مهدها ارائه می‌شود، در این شیوه‌نامه قدیمی آورده و به روز شود.

وی گفت:‌این دستورالعمل با همکاری بهزیستی و کانون مهدهای استان تهران مورد بازنگری قرار گرفته شده و برای اعلام نظر نهایی به سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان رفته است.

نفریه در زمینه مواردی که باید در مهدها مورد بازنگری قرار گیرند،‌گفت: هزینه تمام‌شده در مهدکودک‌ها را در این شیوه نامه جدید دیده‌ایم، برخی هزینه‌ها اکنون در مهدها بیشتر صرف می‌شود که در گذشته نبوده است به طور مثال مهدها اکنون باید دوربین مداربسته داشته باشند که این هزینه زیادی دارد.

مدیرکل دفتر امور کودکان و نوجوانان بهزیستی گفت: همچنین نحوه ستاره‌دار شدن مهدکودک‌ها که اکنون تا 4 ستاره هم داریم، رتبه‌بندی و برخی خدمات جدیدی که در مهدها اضافه شده و کلاس‌های آموزشی ویژه، همه این موارد هزینه‌هایی را برای مهدها دارد که در شیوه‌نامه قدیمی نیامده است.

وی گفت:‌به طور مثال بسیاری از مهدکودک‌ها به فراخور مناسبت‌ها در سال، جشن برگزار می‌کنند که در گذشته توافقی بود اما اکنون بر میزان هزینه‌کرد آنها تأثیر می‌گذارد.

وی افزود: افزایش شهریه مهدها به تناسب بازنگری در این شیوه‌نامه امسال به نظر می‌آید اتفاق نیفتد، تورم سال 97، در پایان سال به دست می‌آید و ما بر اساس آن افزایش شهریه را خواهیم داشت.