ابلاغ آخرین ویرایش «پرونده کودک در مهدهای کشور»

در این پرونده علاوه بر ثبت اطلاعات شخصی کودک، والدین و مراقبین کودک که شامل مشخصات فردی،آدرس،شماره تماس های ضروری است، معمولا مواردی مانند وضعیت سلامتی کودک از حساسیتهای غذایی گرفته تا نحوه خوابیدن و مشکلات بینایی و شنوایی کودکان چک می شود.

از سوی دیگر نیز برای مربیان مهدها دستورالعملی خواهد بود تا آنها را در نحوه آموزش و برگزاری کلاسهای مختلف کمک کند.

به همین منظور از سوی محمد نفریه مدیرکل دفتر کودکان و نوجوانان بهزیستی، ویرایش جدید پرونده کودک مهدهای کودک ابلاغ شده و در آن آمده: «آخرین ویرایش پرونده کودک ویژه سه گروه سنی (3تا4 سال ،‌4 تا 5 سال و‌ 5 تا 6 سال) ابلاغ می شود. لذا بهره مندی از نسخه جدید پرونده کودک در تمام مهدهای کودک شهری و روستامهدها الزامی است. قیمت هر جلد پرونده کودک همانند سال گذشته ۷هزار تومان است  و فایل پرونده در سایت   mahd.behzisti.ir بصورت رایگان  قابل دانلود است.

قوانین کلی که والدین در پرونده کودک باید رعایت کنند:

1-مطابق قوانین مهدکودک و ساعت تعیین شده، کودک خود را به مرکز سپرده و در زمان تعیین شده وی را ترخیص نمایند.
2-هر گونه غیبت کودک باید توسط والدین یا مراقبین کودک به مهدکودک اطلاع داده شود.
3-از آوردن کودک بیمار به مهدکودک خودداری نمایید.
4-تعطیلات مهدکودک تابع تعطیلات رسمی کشور می‌باشد و شهریه این ایام و فروردین ماه و خرداد ماه به طور کامل دریافت خواهد شد.
5-تغذیه یا میان وعده کودک طبق برنامه ارائه شده از سوی مهدکودک صورت پذیرد و از آوردن هرگونه تنقلات غیرسالم مثل چیپس و پفک خودداری نمایید.
6-استفاده از زیور آلات در مهد کودک ممنوع می باشد در غیر اینصورت مسئولیت آن به عهده والدین کودک می‌باشد.
7-حضور والدین در جلسات مشترک با والدین و جلسات انجمن اولیا و مربیان مهدکودک الزامی می‌باشد.
8-به مطالب روی تابلوی اعلانات و دفترچۀ یادداشت کودک دقت نمایید.
9- حضور کودک در گردش علمی یا بازدید از مراکز مختلف آموزشی یا تفریحی اختیاری بوده و هزینۀ آن به عهدۀ والدین است.
10-کودک فقط به افراد مشخص شده در فرم ثبت نام تحویل داده خواهد شد. در غیراین صورت تا قبل از ظهر با مهدکودک تماس بگیرید.
11-میزان شهریه دریافتی طبق آخرین دستورالعمل ابلاغی شهریه (قابل دریافت از سایت بهزیستی استان) و شرایط استرداد آن طبق دستورالعمل تاسیس، اداره و انحلال جاری (قابل دریافت از سایت سازمان بهزیستی کشور به نشانی www.behzist.ir) خواهد بود.
12- آدرس سایت مهدکودک به نشانی mahd.behzisti.ir  جهت کسب آخرین اطلاعات دفتر امور کودکان و نوجوانان و سامانه پیامکی مهدکودک به شماره 3000012333 جهت ارائه انتقادات و پیشنهادات در خصوص مهدهای کودک اعلام می‌گردد.
13- با توجه به اهمیت تامین سلامت و ایمنی کودکان در شرایط بروز حادثه، اولین اقدام تماس با اورژانس و فوریت های پزشکی خواهد بود.