واکنش علیخانی به طرح ممنوعیت به کارگیری بستگان در مدیریت شهری

محمد علیخانی در خصوص بحث طرح ممنوعیت استخدام بستگان در شهرداری تهرانگفت: این طرح خودمان بود که آن را پیشنهادداده  و امضا کردیم و در کمیسیون نظارت و حقوقی مورد بررسی قرار گرفت.

وی گفت: اما یکی از اعضا روز گذشته پیشنهادی داد که ربطی به این طرح نداشت و خواست ممنوعیت استخدام بستگان اعضای شورای شهر هم در این طرح آورده شود. ما معتقد بودیم این پیشنهاد ناقص و نپخته است، شورا خودش قانون دارد و جای همچنین تصمیماتی در خود قانون است.

رئیس کمیسیون حمل ونقل شورای شهر، گفت: اگر قرار بود چنین پیشنهاداتی بیاید باید بررسی صورت گیرد فی‌البداهه وسط یک طرح نمی‌توانیم یک پیشنهاد دیگر بدهیم باید تمام جوانب رعایت شود. 

علیخانی گفت: ممکن است یکی بیاید در شهرداری ازدواج کند و به این طریق فامیل شود تکلیف ‌آنها چه می‌شود؟

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر‌ با بیان اینکه حتی اعضای شورای شهر حق ندارد از ماشین‌های شهرداری استفاده کند، گفت: اما در حال حاضر این کار را می‌کنند من حتی مخالف استفاده اعضای شورا از ماشین‌های شهرداری هستم.

وی گفت: ما می‌گوییم اگر قرار است بستگان حذف شود حتی نباید هم‌حزبی‌ها هم در شهرداری پست بگیرند و باید چیزی تصویب شود که تمام این موارد را در برگیرد. 

علیخانی با بیان اینکه با اصل طرح ممنوعیت به کارگیری بستگان در مدیریت شهری موافق هستم، گفت: حتی می‌گویم که اعضای شورا حق ندارند از ملزومات شهرداری استفاده کنند.