دیدار اعضای شورای شهر تهران با نمایندگان لیست امید برای تعیین تکلیف شهردار

محسن هاشمی رفسنجانی پیش از آغاز نودوسومین جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به اینکه بنده باید در جلسه پدافند غیرعامل که با حضور روسای شوراها برگزار می‌شود حضور داشته باشم به همین دلیل جلسه امروز به ریاست آقای امینی برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به برگزاری جلسه هم‌اندیشی صبح امروز اعضای شورای شهر تهران با افشانی، شهردار تهران گفت: در این جلسه با توجه به اینکه تقریبا اکثر اعضا صحبت داشتند جلسه مقداری طولانی شد. ضمن اینکه افشانی شهردار تهران نیز به مدت نیم ساعت در این جلسه پاسخ اعضای شورای شهر تهران را داد.

وی تصریح کرد: در این جلسه موارد متعددی در حوزه مسائل شهری از جمله انتصابات جدید در مجموعه شهرداری مطرح شد که برخی از اعضا نسبت به انتصابات سوالاتی را مطرح کردند که در ادامه نیز شهردار تهران در مورد انتصابات صورت گرفته پاسخ اعضای شورای شهر تهران را داد.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به قانون منع بکارگیری بازنشستگان اظهار کرد: در این خصوص رئیس دیوان محاسبات و سخنگوی وزارت کشور مطالبی را مطرح کردند که البته ما منتظر پاسخ معاونت حقوقی ریاست جمهوری هستیم که تا این لحظه هنوز پاسخی از سوی وی مطرح نشده است.

هاشمی رفسنجانی همچنین درخصوص برگزاری جلسه اعضای شورای شهر تهران با نمایندگان مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: این جلسه عصر امروز از ساعت 18 آغاز و تا ساعت 20 ادامه خواهد داشت که البته ما هر دو ماه یک بار جلسه‌ای را با حضور 30 نفر از نمایندگان مردم تهران در مجلس شورای اسلامی برگزار می‌کنیم که عمدتا این جلسات در مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود که این بار ما از آقای عارف رئیس فراکسیون امید خواستیم تا این جلسه در ساختمان شورای شهر تهران برگزار شود که وی نیز با این پیشنهاد ما موافقت کرد.

وی با تاکید بر اینکه این جلسه بدون حضور خبرنگاران برگزار می‌شود گفت: این جلسه، جلسه هم‌اندیشی و داخلی است و لزومی ندارد که خبرنگاران در این جلسه حاضر شوند.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: روز گذشته بنده به همراه آقای الویری و لاهوتی رئیس فراکسیون شهری در مجلس شورای اسلامی جلسه‌ای با معاون جدید عمرانی وزارت کشور برگزار کردیم که در این جلسه یکی از موضوعاتی که مورد بحث قرار گرفت موضوع قانون منع بکارگیری بازنشستگان بود که همانطور که اعلام کردم دیوان محاسبات نظر خود را در این مورد اظهار کرده و ما منتظر نظر نهایی وزیر کشور در این زمینه هستیم که البته در این بخش نیز هنوز معاونت حقوقی ریاست جمهوری نظر خود را اعلام نکرده و ما باید منتظر نظر این معاونت باشیم.

هاشمی گفت: البته در جلسه عصر امروز اعضای شورای شهر تهران با نمایندگان مردم تهران در مجلس مطرح خواهد شد موضوع قانون منع بکارگیری بازنشستگان و در صورت نیاز اخذ استفساریه از مجلس شورای اسلامی خواهد بود که در این جلسه ما سازوکار اخذ این استفساریه را بررسی خواهیم کرد ضمن اینکه در این جلسه مطرح خواهد شد اصلا نظر مجلس درخصوص این استفساریه چیست.

وی ادامه داد: در جلسه امروز همانطور که گفتم بعضی از اعضا نسبت به نحوه انتصابات و همچنین برکناری برخی از معاونین شهردار تهران انتقاداتی را داشتند که در این زمینه نیز شهردار تهران نسبت به این انتقادات پاسخ خود را مطرح کرد.

رئیس شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه شهردار تهران نیز در جلسه امروز از جلسه خود با وزیر کشور خبر داد و گفت افشانی در جلسه امروز گفت جلسه‌ای را با وزیر کشور چندی پیش داشته و در آن جلسه تاکید داشته که تابع قانون خواهد بود و در صورتی که قانون اجازه فعالیت به وی در شهرداری ندهد حتی یک ساعت در شهرداری حضور نخواهد داشت.

هاشمی گفت: در جلسه افشانی با وزیر کشور تاکید شده که هر چه زودتر وضعیت شهردار تهران تعیین تکلیف شود.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا در جلسه امروز گزینه های شهرداری تهران مطرح شد یا خیر گفت: در این زمینه اصلا صحبتی مطرح نشد و اگر موضوعاتی مطرح شده باشد قاعدتا به شماها نخواهیم گفت.

رئیس شورای شهر تهران افزود: در جلسه امروز همچنین شهردار تهران تاکید کرد که تا آخرین لحظه ای که در شهرداری باشد مصمم است تا به نحو مطلوب فعالیت خود را ادامه دهد و آنچه که صلاح شهر باشد را انجام دهد.

هاشمی ادامه داد: یکی از انتقاداتی که نسبت به شهردار تهران در جلسه امروز مطرح شد مربوط می‌شود به برکناری معاونت  برنامه‌‌ریزی توسعه شهری و امور شوراها بود که در این زمینه شهردار تهران توضیحاتی را مطرح کرد که اعضای شورای شهر تهران اعلام کردند که در این شرایط و با توجه به بررسی برنامه 5 ساله سوم شهرداری تهران این تغییرات به صلاح نبوده است اما شهردار تهران در این زمینه پاسخ خود را مطرح کرد.