توقف اجرای برخی از پروژه‌های آب های سطحی با رای اعضای شورا

شهربانو امانی در تذکر پیش از دستور خود در جلسه علنی امروز شورای شهر تهران در خصوص آب های سطحی گفت:یکی از مباحث مهم در موضوع آب، مسئله مدیریت آبهای سطحی است. با توجه به اطلاعات کسب شده، در این خصوص، طرح عملیاتی و اجرایی وجود دارد، ولی بدلیل عدم توجه کافی و اختصاص بودجه مناسب، اجرای پروژه ها، پیشرفت چشم‌گیری نداشته و در بعضی موارد کار متوقف شده است.

وی بیان کرد: در این راستا با توجه به اهمیت ایمنی شهر و لزوم ارتقاء کیفیت زندگی شهروندان و محیط‌زیست، لازم است توجه کافی و عملی به مدیریت آب های سطحی صورت گیرد.

امانی ادامه داد:موضوع دیگر که به قدر کافی، توجه لازم به آن نشده است، حفظ سرمایه‌ها و نگهداشت مجاری و تاسیسات است. در حال حاضر کانال و تاسیسات موجود بیش از 10,000 میلیارد تومان ارزش دارند که در اثر بی توجهی در طی سالیان گذشته در معرض آسیب و تخریب قرار دارند.

عضو شورای شهر تهران افزود: موضوع نگهداشت شبکه اصلی مدیریت آب های سطحی شامل حفاظت، ترمیم و مرمت، نگهداری و بهره برداری، یک موضوع تخصصی است. در صورتی که در بهترین حالت، لایروبی و تمیز کردن آن مد نظر قرار گرفته است. این اقدامات کافی نبوده و موجب هدر رفت سرمایه های موجود می شود.

امانی گفت: نگهداشت باید به صورت کاملاً تخصصی با اقداماتی چون پایش، حفظ حریم، جلوگیری از دخل و تصرف توسط سایر ارگان ها، نگهداری، ترمیم و مرمت مجاری و تاسیسات، در دستور کار حوزه فنی و عمرانی، قرار گیرد.

وی درخواست کرد که در اجرای ماده هفتاد و سوم (73) قانون شوراها مراتب را به شهردار تهران اعلام کنند.