پاکسازی دستگاه گوارش با این خاک معجزه کننده

بسیاری از افراد از خواص قدرتمند و دارویی خاک رس بی‌اطلاع هستند، چرا که این خاک یکی از موثرترین مواد سم زدایی به شمار می‌رود خواص سلامتی خاک رس شامل اثرات بهداشتی عمیق برای سیستم گوارش، پوست، اندام‌های داخلی، سیستم ایمنی بدن، افزایش انرژی و سم زدایی می‌باشد.

این خاک حاصل خاکستر آتشفشان های سالیان درازی است که در مناطق مختلف یافت می گردد.

خاک رس بنتونیت دارای بار منفی قوی یونی است که به همین دلیل برای زدودن سموم از بدن بسیار حائز اهمیت است.یک بار منفی موجود در خاک رس اجازه می دهد تا موادی دارای بار مثبت چون سموم، باکتری های مضر، فلزات سنگین، آفت‌کش‌ها و عوامل بیماری زا جذب آن شده و سلامت بدن را حفظ کند.

گفتنی است که یکی از مزایای شگفت‌انگیز خاک رس خواص ضدالتهابی آن است که برای پوست معجزه می‌کند بیش از ۱۰۰ سال است که زنان به وسیله ماسک‌های صورت خاک رس شاهد نتایج عجیب آن بوده‌اند .

این ماسک‌ها در درمان اگزما، آماس پوست و پسوریازیس موثر بوده و می‌توانند روند طبیعی پیر شدن پوست را کند کنند.

برای ساخت این ماسک ها کافی است کمی از خاک رس را با آب مخلوط کرده و به مدت ۲۰ دقیقه بر روی پوست قرار دهید و سپس پوست خود را شستشو دهید.

باید گفت که خاک رس به باکتری های مضر روی پوست که ایجاد آکنه می‌کنند اجازه فعالیت نداده و آنها را از بین می‌برد از آنجایی که محصولات آرایشی- بهداشتی مصرفی زنان ماهیت سمی دارند، توصیه می‌شود که برای حفاظت از پوست خود حتما خاک رس استفاده کنند.

بیش از ۵ هزار سال است که بشر با مصرف میوه و گیاهان زمینی هویج و غیره مقداری خاک را وارد بدن خود می‌کنند. چرا که پس از نشستن این محصولات برخی باکتری های مفید و میکروارگانیسم‌ها درآن باقی می مانند.  بنتونیت خاک رس نیز حاوی پروبیوتیک و سایر ریز مغذی‌هایی است که برای سلامت بدن بسیار مفید است.

پزشکان توصیه دارند این خاک را با معده خالی و حتی الامقدور یک ساعت پیش از خوردن غذا و هر نوع گیاه دارویی مصرف شود آگاه باشید که این خاک به هیچ عنوان درتماس با فلزات قرار نگیرد.

روش مصرف این گونه است که ۱ تا ۲ قشق چایخوری خاک رس را با ۸ اونس آب فیلتر شده مخلوط کرده و به مدت ۳ روز مصرف کرد . پس از این مدت تا ۴ روز مصرف‌‌آن را قطع کرده و سپس مجدد روند مصرف را پیش بگیرند. به هنگام خرید خاک رس توجه داشته باشید که نوع خوراکی یا دارویی آن خریداری شود.