خدمات رسانی ۱۳۵۰ نفر از پرسنل شهرداری در شهرهای کربلا، نجف و کوفه

محمدجواد حق‌شناس در نود و ششمین جلسه شورای شهر تهران در خصوص بازدید از خدماتی که شهرداری در شهرهای کربلا و نجف به زائرین ارائه می‌دهد، اظهار داشت: از روز پنج‌شنبه به همراه شهردار تهران و معاونت خدمات شهری و همینطور تعدادی از مدیران به دعوت مسئولین عتبات نجف و کربلا برای بازدید از روند تلاش همکاران شهرداری تهران و شهرداری‌های رشت، همدان، قم، کاشان و... سفری ۴۸ ساعته به کشور عراق داشتم.

وی ادامه داد: فضا و فرصتی فراهم شد تا حضور نیروهای شهرداری تهران که یک‌هزار و ۳۵۰ نفر از همکاران ما هستند و به صورت داوطلبانه برای خدمت‌رسانی به زائرین به عراق رفته بودند، از نزدیک شاهد فعالیت‌های آنها باشم. 

وی افزود: کل نیروهای اعزامی شهرداری‌ها به سه شهر نجف، کربلا و کوفه ۲ هزار و ۳۹۵ نفر است که براساس توافقات با عتبات و تقسیمات وزارت کشور شکل گرفته است. 

حق‌شناس گفت: نیروهای شهرداری تهران در سه شهر کربلا، نجف و کوفه در روند مسئولیت‌های واگذار شده به زائرین خدمات لازم را ارائه می‌دهند.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران ادامه داد: در دیدارهای رسمی با مسئولین عتبات، گزارش‌هایی ارائه داده شد و در مجموع رضایت خوبی از شهرداری تهران و عملکرد همکاران وجود دارد.

وی گفت: با وجود سیل در کربلا و نجف و آسیب قابل توجه، اما با تلاش فراوان توانستند آمادگی لازم را داشته باشند و عمده مأموریت محوله برای شهرداری‌ها اقداماتی در راستای خدمات شهری بوده است. 

حق‌شناس ادامه داد: یک موکب نیز در میان راه توسط برادران بسیج شهرداری فعال شده است که امسال و سال گذشته از طریق کمک‌های مردمی شکل گرفته است. 

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران اظهار کرد: امسال تاکنون یک میلیون و ۶۰۰ هزار ویزا برای ایرانیان صادر شد، اما به دلیل مشکلاتی که در ارز به وجود آمد، تعداد زائران کمتر شده است، اما با این حال فضای خدمت‌دهی داوطلبانه به شدت گسترده بود.