درخواست قرائتی درخصوص گردشگران خارجی

حجت‌الاسلام محسن قرائتی عصر امروز در مراسم رونمایی از نرم افزار «به قلم دجال» در دفتر امام جمعه یزد اظهار داشت: موضوع دین، تشیع و مهدویت، مسئله‌ای است که باید روی آن کار جدی انجام شود و برای مخاطبان محتواسازی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه گروه‌های هدف و مخاطبان بسیاری در این زمینه وجود دارند، افزود: باید برای این مخاطبان محتوای اثرگذار، محکم و با استدلال تهیه شود.

قرائتی یادآور شد: بر اساس تحقیق‌های انجام شده از هتل‌ها و مراکز اقامتی، هر شب به طور میانگین بیش از ۳ هزار نفر مهمان خارجی در کشور اقامت دارند که اگر جزوه‌ای در زمینه معرفی اسلام و شبهه‌زدایی در اختیار این افراد قرار بگیرد، اقدام بزرگی در معرفی اسلام به جهانیان انجام می‌شود.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به اینکه دشمنان ما از مدت‌ها پیش برنامه اسلام‌هراسی و شیعه هراسی را طراحی کرده‌اند، خاطرنشان کرد: ما نیز باید این اقدامات را برای خنثی کردن اثر تبلیغات نادرست دشمن از مدت‌ها پیش انجام می‌دادیم.

وی عنوان کرد: اکنون نیز کشوری مانند عربستان سعودی برای تبلیغات خود اقدامات بسیار گسترده‌ای انجام می‌دهد و هزینه‌های بسیار زیادی را هم در نظر دارد، ولی ما در این زمینه توجه لازم را نداشته ایم و دشمن نیز به خوبی در این راستا جولان داده است.

قرائتی ادامه داد: اگر یک جزوه در قالب چند سئوال و پاسخ مناسب به شبهات در قالب‌های کوتاه، مناسب و اثرگذار تهیه می‌شد، آنگاه می‌توانستیم تبلیغات منفی از اسلام را تا حد زیادی در ذهن گردشگران سایر کشور‌ها بزداییم و آن‌ها را در مورد اسلام و تشیع به تفکر واداریم.

وی عنوان کرد: جزوه‌هایی که برای این موضوع در نظر گرفته می‌شود باید به صورت کوتاه، ولی کاملا پخته و تاثیرگذار باشد و بتواند بر فردی که آن را مطالعه می‌کند، اثرگذاری خوبی داشته باشد.

قرائتی تاکید کرد: همه ما در زمینه دفاع از اهل بیت (ع) وظیفه و مسئولیت داریم بنابراین باید در این راستا جدیت بیشتری نیز داشته باشیم و اگر اهانتی به معصومین (ع) صورت گرفت، نباید کوتاه بیاییم و باید در راستای پاسخ به این اهانت اقدام کنیم.