سخنگوی شورای شهر: امیدواریم حکم شهردار صادر شود

 علی اعطا در حاشیه یکصدمین جلسه علنی شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران درباره حکم پیروز حناچی به عنوان شهردار تهران اظهارداشت: در مقاطع انتخابات مواردی له و یا علیه نامزدها مطرح می‌شود که بعضاً صحت ندارد.

وی افزود: روز گذشته نیز در مورد رد صلاحیت دو نامزد شورای شهر تهران مواردی مطرح شده بود که در این خصوص رئیس شورا و بنده توضیحاتی را ارائه دادیم.

اعطا بیان داشت: براساس قانون شوراها امروز پیروز حناچی منتخب شورای شهر برای تصدی شهرداری تهران به وزارت کشور معرفی خواهد شد و این وزارتخانه ۱۰ روز مهلت دارد استعلام‌های لازم را انجام دهد و حکم شهردار را صادر کند و این ۱۰ روز حداکثر زمان برای صدور حکم است.

سخنگوی شورای شهر تهرات بیان داشت: قانون پیش‌بینی کرده است اگر به هر دلیلی وزارت کشور حکم صادر نکند شورا بر رأی خود پافشاری خواهد کرد و موضوع به هیأت حل اختلاف می‌رود.

وی درباره انتخاب سرپرست برای شهرداری تهران نیز اظهارداشت: براساس قانون۴ روز دیگر افشانی می‌تواند در پست خود حضور داشته باشد شاید تا آن زمان حکم شهردار نیز صادر شود و در غیر این صورت سرپرست که یکی از کارکنان شهرداری باید باشد برای شهرداری تهران انتخاب خواهد شد.

اعطا ادامه داد: اگر فرایند صدور حکم شهردار از سوی وزارت کشور طولانی شود سرپرست انتخاب می‌کنیم.

وی درباره مطالبی که در شبکه‌های اجتماعی و بعضی از رسانه‌های رسمی در خصوص رد صلاحیت اعضاء مطرح می‌شود، گفت: مواردی که مطرح می‌شود و توصیه‌هایی که به اعضای شورای شهر درباره نامزدها شده است غیر طبیعی نیست و بعضاً در انتخابات‌ها مطرح می‌شود.

سخنگوی شورای شهر تهران در پایان یادآور شد: امیدواریم حکم شهردار صادر شود.