چانه زنی های افشانی در راستای دل نکندن از صندلی شهرداری!

محمد علی افشانی شهردار سابق تهران در مراسم افتتاحیه ساختمان جدید شورای عالی استان‌ها گفت: در ماده ۷۲ قانون شهرداری‌ها شهردار موظف است هر ۶ ماه یک بار صورتحساب هزینه‌ها را به آگاهی مردم برساند.

شهردار سابق تهران افزود: بنده بعد از ۱۰۰ سال اولین نفر هستم که این قانون را عملی کردم؛ در صورتی که این یک قانون است و عمل نکردن به آن جرم محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: قانون منع به کارگیری بازنشسته‌ها مشمول شهرداران نمی‌شد؛ چرا که شهرداران منتخب شورا هستند و هیچ ربطی به دولت ندارند.

افشانی ادامه داد: تحت شمول قرار دادن شهرداران در قانون منع به کارگیری بازنشسته ها درجهت تضعیف شوراها صورت گرفت.

افشانی با بیان اینکه در شرایط فعلی و قرن حاضر امکان اداره مطلوب امور بدون مشارکت های مردمی وجود ندارد گفت: لازمه فائق آمدن از مشکلات عدیده جامعه امروز تعریف راه های عملی برای استفاده از مشارکت های مردی است.

وی با بیان اینکه شورای شهر و روستا حاصل هزینه بسیار بالایی است که بشریت در طول تاریخ پرداخته است گفت: حاصل دانش تجمیع شده در طول بشریت نهاد اجتماعی شوراها است.

شهردار سابق تهران با اشاره به اینکه خون های زیادی ریخته شد و سختی های زیادی کشیده شد تا فهمیدند ادامه امور به صورت جمعی بهتر از تصمیمات فردی است گفت: نهادهای اجتماعی به عنوان پارلمان محلی حاصل این تفکر است.

افشانی با بیان اینکه در شرایط فعلی و قرن حاضر امکان اداره مطلوب امور بدون مشارکت‌های مردمی وجود ندارد، گفت: لازمه فائق آمدن از مشکلات عدیده جامعه امروز تعریف راه‌های عملی برای استفاده از مشارکت‌های مردی است.

وی با بیان اینکه شورای شهر و روستا حاصل هزینه بسیار بالایی است که بشریت در طول تاریخ پرداخته است، گفت: حاصل دانش تجمیع شده در طول بشریت نهاد اجتماعی شورا‌ها است.

شهردار سابق تهران با اشاره به اینکه خون‌های زیادی ریخته شد و سختی‌های زیادی کشیده شد تا فهمیدند ادامه امور به صورت جمعی بهتر از تصمیمات فردی است، گفت: نهاد‌های اجتماعی به عنوان پارلمان محلی حاصل این تفکر است.

افشانی با اشاره به تصویب قانون بلدیه گفت: این نهاد مدنی تاریخچه ۱۱۱ ساله دارد، اما متاسفانه این نهاد اجتماعی نوپا از جهت عنوان شورا‌ها و تقریبا کهن؛ تضعیف شده است.

شهردار سابق تهران گفت: ادعای کسانی که این نهاد مدنی را تضعیف کردند پیروی از قانون بود درصورتی که با توجه به ماده ۸۰ قانون انتخاب شهردار، شهرداران فاقد پست سازمانی هستند و هیچ گونه رابطه استخدامی با دولت ندارند مشمول قانون منع به کاری گیری بازنشسته‌های نمی‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه از این پس بیش از گذشته درکنار نهاد شورا‌ها خواهم بود؛ بخاطر تضعیف شورا‌ها با تحت شمول قرار دادن شهرداران در قانون منع به کارگیری بازنشسته‌ها اظهار تاسف کرد.