افزایش نرخ بیکاری در استان تهران

سعید دهقان مدیر اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون و رفاه استان تهران در پانزدهمین جلسه کارگروه تخصصی اشتغال تهران با اشاره به پیگیری سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در حوزه اشتغال اظهار کرد: شبکه‌های بیمه‌ای، پرداخت تسهیلات و آموزش در محیط واقعی کسب و کار از سیاست‌های اقتصاد مقاومتی بودند.

وی با بیان اینکه یک و نیم‌میلیارد دلار از محل اعتبارات روستایی و عشایر برای پرداخت تسهیلات تخصیص داده شد که براساس مصوبه ۹۶ ستاد اقتصاد مقاومتی این رقم به ۶ هزار میلیارد تومان تبدیل و ۶ هزار میلیارد دیگر نیز توسط سه بانک و صندوق به این رقم افزوده شد.

دهقان بیان کرد: مقرر شده بود که برای پایداری اشتغال روستا‌های سراسر کشور ۱۲ میلیارد تومان پرداخت شود که از محل این اعتبارات حدود ۲۷۰ میلیارد تومان سهم استان تهران بود.

مدیر اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون و رفاه استان تهران گفت: منابع پرداخت تسهیلات از منابع داخلی بانک‌ها نیست که آن‌ها بخواهند بهانه‌ای برای نپرداختن داشته باشند؛ این اعتبار از صندوق توسعه ملی تامین می‌شود.

وی با بیان این که سود تسهیلات ۶ درصدی و بازپرداخت ۹ساله است، افزود: بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات دستورالعمل‌های داخلی خود را نیز در این قانون تسری داده اند که همین موضوع باعث کندی کار شده است.

مدیر اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون و رفاه استان تهران با اشاره به آمار بیکاری در ۳ماهه تابستان سال جاری خاطرنشان کرد: نرخ بیکاری در استان تهران حدود ۷دهم درصد نسبت به سال مشابه افزایش داشته است.