حناچی: نمی‌توانیم تهران را به بهشت تبدیل کنیم

 پیروز حناچی پس از مراسم تحلیف خود به عنوان شهردار جدید تهران در جمع اعضای شورای شهر تهران و معاونان خود اظهار داشت: خداوند را شاکرم که توفیق خدمت در جایگاه دیگری در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایجاد کرد.

وی افزود: شوق من ساخت شهری برای همه است و به همه کسانی که در این شهر زندگی می‌کنند خداوند به آنها جان داده و باید در شهری با خدمات مناسب زندگی کنند.

حناچی بیان داشت: از آقای افشانی که با التزام به قانون مأموریت خود در شهرداری تهران را ترک کردند و امروز این مسئولیت بر عهده من قرار گرفت، تشکر می‌کنم.

وی افزود: از نمایندگان شورای شهر، رهبر معظم انقلاب، رئیس‌جمهور، رئیس دفتر رئیس‌جمهور و اصحاب رسانه قدردانی می‌کنم که در این خصوص توجه ویژه‌ای را داشتند.

شهردار تهران بیان داشت:‌ از همرزمان خودم که یادگار دفاع مقدس هستند، قدردانی می‌کنم که در این روزها بنده را ترک نکردند.

حناچی اضافه کرد: قطعا در شهر قانون را بیش از پیش حاکم خواهیم کرد و به جوانان و بدنه متخصص اهتمام ویژه‌ای خواهیم داشت.

وی‌ ادامه داد: اگر از ترک تشریفات استفاده کنیم دلایل آن را اعلام خواهیم کرد. همکاری با سازمان‌های مردم‌نهاد برای حل مشکلات مردم بیشتر خواهد شد و از نخبگان و بخش خصوصی استفاده خواهیم کرد و جذب مشارکت‌های مردم را خواهیم داشت و به مناطق محروم توجه بیشتری خواهیم کرد.

شهردار تهران با اشاره به اینکه پاسخگوی شهروندان خواهیم بود، گفت: از تجربیات جهانی برای اداره امور شهر استفاده خواهیم کرد، پیگیر لوایح کمیسیون‌های کلانشهرها خواهیم بود.

وی با اشاره به شعار «تهران برای همه» گفت: مصادیق اصلی آن توسعه قلمرو عمومی است که با همکاری شورا در این راستا تلاش خواهیم کرد.

حناچی افزود: باید قبول کنیم و باور کنیم که از حداکثر ظرفیت‌های علمی برای شهر استفاده نکرده‌ایم.

شهردار تهران با تأکید بر اینکه نمی‌توانیم تهران را به بهشت تبدیل کنیم، گفت: اما در وهله اول جلوی تخریب آن را خواهیم گرفت و بعد در مسیر درست حرکت خواهیم کرد.

وی‌ ادامه داد: در گام اول اعلام کردم کارگاه‌های عمرانی اضافی را جمع می‌کنیم و کارگاه عمرانی وسط میدان هفت تیر که مایه تأسف شهر بود، جمع آوری شد.

حناچی اضافه کرد: با نهایت تخصص تلاش می‌کنیم در جهت رفاه شهروندان حرکت کنیم، مشکلات بزرگ هستند ولی همت مردم ما بزرگ‌تر است.

شهردار تهران یادآور شد: حل مشکلات مردم تهران فقط در حوزه مدیریت شهری نیست، تهران پایتخت و ام‌القرای اسلام است و بعضی از مشکلات آن حاکمیتی است و باید آن را حل کنیم.

وی افزود: زادگاه بنده تهران است، در تهران بزرگ شدم، با تاریخچه تهران آشنا هستم و داعیه استفاده از شهرداری برای موقعیت‌های خاص را ندارم. تمام تلاش و تخصصم را برای حل مشکلات بزرگ به کار می‌گیرم.

حناچی گفت: هفته بسیج که یادگار خاطرات امام راحل(ره) است، گرامی می‌داریم، این هفته را به یاد همه شهدای اسلامی گرامی خواهیم داشت.