سهم اعتبارات آموزش‌وپرورش از بودجه رو به تزاید است

سیدمحمد بطحایی در نشست با دانشجو معلمان اظهار کرد:‌ فضای باز دانشجویی یک ضرورت اجتناب ناپذیر دانشگاهی است. تربیت معلم یعنی آماده کردن افرادی که قرار است در فرایند یاددهی و یادگیری موثر باشند.

وی افزود: معلمی که نگران از کمیته انضباطی و گزینش باشد شخصیت آزاداندیشی را نخواهد داشت و از رئیس دانشگاه  می‌خواهیم تا فضای باز گفتمانی که شروع شده است را توسعه دهد.

واکنش بطحایی به اعتراض دانشجومعلمان به طرح معلم تمام وقت

بطحایی با اشاره به اینکه تجزیه و تحلیل مسائل باید برگرفته از اطلاعات باشد و مطالبات معلمان باید با مطالعات بیشتری بیان شود، گفت: معلم تمام وقت یکی از مصادیقی است که در مطالبات دانشجویان خارج از محدوده سند تحول بنیادین بیان شد، در حالی که این چنین نیست. با تلاش و استدلال‌های فراوان در شورای اداری و حقوق و دستمزد استدلال آوردیم که 6 ساعت جز حکم معلم بیاید و حق التدریس نباشد که این امتیازی برای کارمندان است تا اضافه کار در حکم انها لحاظ شود، موضوعی که کاملا اختیاری است. از شما -دانشجو معلمان- درخواست دارم با اطلاعات کافی  درباره موضوعات، موضع‌گیری کرده و کار را دنبال کنید.

بطحایی در پاسخ به انتقاد دیگر دانشجو معلمان مبنی بر جبران کسری بودجه آموزش‌وپرورش از طریق برگزاری آزمون استخدامی عنوان کرد:‌ به هیچ عنوان از نظر چارچوب مالی چنین چیزی ممکن نیست و عدد حاصل از استخدام در برابر اعتبارات آموزش و پرورش، قطره‌ای در برابر دریاست.

سهم اعتبارات آموزش‌وپرورش از بودجه رو به تزاید است

وی بیان کرد: سهم اعتبارات آموزش و پرورش از بودجه کاهش نیافته بلکه رو به تزاید است البته سهم اعتبارات آموزش و پرورش با شیب کمی رو به افزایش است اما نظام بودجه ریزی آموزش و پرورش دچار اختلال جدی است زیرا پیش‌بینی بودجه بر اساس بودجه مصوب صورت می‌گیرد و بودجه مصوب همواره با کسری بسته می‌شود لذا در عملکرد با مشکل مواجه می‌شویم.

وزیر آموزش‌وپرورش با اشاره به اینکه سند تحول چشم انداز و نقشه راه حرکت آموزش و پرورش به سمت رشد و تعالی است، تصریح کرد: سند تحول در سال 90 به تصویب رسید و طی سال‌ها فراز و نشیب بسیاری داشت، البته نمی‌خواهم بگویم سندی بی عیب است اما به عنوان سندی استراتژیک یکی از ممتازترین سندهاست و کلی‌گویی و حرف‌هایی آسمانی نزده است.