سومین دوره طرح گردشگری دانش‌آموزی شروع شد

معاون هماهنگی، اقتصادی و نظارت بر امور استان‌های سازمان دانش‌آموزی از آغاز سومین دوره طرح گردشگری دانش‌آموزی خبر داد.

سید هادی دلبریدر این باره اظهار کرد: این طرح ویژه دانش‌آموزان پایه‌های نهم، دهم و یازدهم و با محوریت بازدید از مراکز و شعب سازمان تامین اجتماعی سراسر کشور و با همکاری سازمان‌های دانش آموزی استانها صورت می‌گیرد.

وی افزود: به منظور آشنایی دانش آموزان با حقوق شهروندی و رونق گردشگری علمی و ارتقای سطح آگاهی عمومی نسل مولد و کارآفرین، قراردادی میان سازمان دانش آموزی و سازمان تامین اجتماعی منعقد شد.

معاون هماهنگی، اقتصادی و نظارت بر امور استان‌های سازمان دانش آموزی با اشاره به بیش از ۱۳.۷ میلیون بیمه شده اصلی و در مجموع ۴۲ میلیون بیمه شده تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی گفت: سازمان تامین اجتماعی پوشش بیمه‌ای حدود نیمی از جمعیت کشور را برعهده دارد و این طرح فرصت تربیتی جذابی جهت یادگیری و آشنایی دانش آموزان با قوانین، انواع خدمات و مزایای بیمه‌ای خواهد بود.

وی ادامه داد: این طرح در راستای اهداف سند تحول بنیادین و رشد ساحت‌های تربیتی و با هدف افزایش آگاهی‌های عمومی و تخصصی دانش آموزان از طریق بازدیدهای گروهی از مراکز تامین اجتماعی صورت می‌گیرد و کارشناسان تامین اجتماعی در طول بازدید دانش آموزان را هدایت و آنها را با فعالیت‌های این سازمان آشنا می‌کنند.

دلبری با بیان اینکه بازدیدکنندگان این طرح با اولویت دانش آموزان پیشتاز و ممتاز در قالب گروه‌های ۴۰ و ۲۰ نفره خواهند بود که همراه با مربیان مدارس و با رعایت کامل دستورالعمل اردویی اعزام می‌شوند.

دلبری افزود: برگزاری مسابقه فرهنگی درباره این بازدیدها در دو رشته نقاشی و دست نوشته و دلنوشته نیز در نظر گرفته شده و جوایزی به دانش آموزان برتر اهداء می‌شود.