بهترین منابع پروتئین برای کاهش وزن

بهترین گزینه‌های غذایی سرشار از این ماده مغذی که حاوی کمترین میزان کالری هم هستند، از این قرارند:

تخم مرغ: هر دو عدد تخم مرغ تنها ۱۴۰ کالری دارد در حالی که ۱۴ گرم پروتئین به بدن شما می‌رساند. چربی موجود در زرده تخم مرغ قند خون شما را کنترل می‌کند و باعث کاهش میل به پرخوری می‌شود. یافته‌ها حاکی از آنند که مصرف تخم مرغ در وعده صبحانه هورمون گرلین که مرتبط با گرسنگی است را کاهش می‌دهد.

ماهی سالمون: هر ۳ اونس از این ماهی ۲۲ گرم پروتئین به بدن شما می‌رساند. این نوع ماهی سرشار از اسید‌های چرب امگا ۳ است که باعث افزایش سوزاندن چربی بدن می‌شود و به حفظ اشتها نیز کمک می‌کند.

پنیر کم چرب: یک فنجان از این نوع پنیر ۲۸ گرم پروتئین دارد و مصرف آن به زنان دارای اضافه وزن توصیه می‌شود.

سینه مرغ بدون پوست: هر تکه سینه مرغ دارای ۲۶ گرم پروتئین و تنها ۱۲۸ کالری است. مصرف روزانه سینه مرغ به کسانی که قصد کاهش وزن سریع دارند توصیه می‌شود.

عدس: منبع غنی از پروتئین، فیبر و مواد معدنی است و همچنین دارای کالری کم و تقریبا بدون چربی است. یک فنجان عدس پخته شده حاوی ۲۲ گرم پروتئین، ۳۰۰ کالری و کمتر از یک گرم چربی است.

کره دانه‌های چرب: روغن بادام زمینی، بادام، گردو و دیگر دانه‌های مشابه، منابعی غنی از پروتئین هستند. تقریبا هر دو قاشق از این روغن دارای ۷ گرم پروتئین است. مصرف روزانه انواع مختلف این روغن در مقادیر کم، یک رژیم غذایی مناسب محسوب می‌شود که پروتئین مورد نیاز بدن را نیز تامین می‌نماید.

تخم کدو: کدو سرشار از فیبر، مواد معدنی و ویتامین‌ها است. ۲۸ گرم تخم کدو حاوی هشت گرم پروتئین و مقادیر زیادی مواد معدنی شامل پتاسیم، منگنز و آهن است. البته به دلیل داشتن چربی بالا، باید در میزان مصرف آن دقت کرد.

بوقلمون: هر ۱۰۰ گرم از گوشت بوقلمون حاوی ۲۵ گرم پروتئین و تنها ۱۴۰ کالری انرژی است. توجه داشته باشید که مقدار سدیم در این گوشت بالاست. بهتر است گوشت تازه بوقلمون را تهیه کرده و آن را کباب کنید تا از مصرف مقدار اضافه نمک و سدیم جلوگیری شود.