خبرهای خوش برای اهالی منطقه 19

پروانه مافی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در نشست عمومی بررسی مشکلات منطقه ۱۹ تهران  و تبریک به مناسبت ولادت با سعادت حضرت زینب (س) گفت:‌ مساحت بوستان ولایت ۲۶۵ هکتار است و در جهت ساماندهی آن تا به حال هفت مشاور به شورای شهر طراح ارائه کرده‌اند که هفتمین طرح ارائه شده مورد قبول واقع شد.

وی افزود: این طرح تازگی دارد  و این مشاور هفتم در صحن شورا گزارشی ارائه کرد که پذیرفته شد. برای این بوستان موارد بسیار مهمی در نظر گرفته شده است و قرار شد تا در درب شرقی بوستان ولایت بیمارستانی ویژه بیماران سرطانی (با تکنیک هسته‌ای) احداث شود.

مافی در ادامه گفت: قرار شد تا درب جنوبی بوستان ولایت به استارت‌آپ‌ها و فعالیت‌های دانش‌بنیان اختصاص داده شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: قرار شده است درب شمالی این بوستان مکان بازی شود و همچنین در ورودی غربی مجموعه باغی به نام فرهنگ و مشاهیر ایران احداث شود؛ این طرح ویژه‌ای است که منطقه را متحول خواهد کرد و ایجاد اشتغال، وجود فضای بازی کافی و بهره‌مند شدن سرانه بهداشتی از مزایای این طرح است.

وی افزود: مهم‌ترین معارض این طرح نیروی هوایی ارتش است و با توجه به اینکه رهبر انقلاب شخصاً در این امر حضور یافته و گفته‌اند نهادهای حاضر در این مکان که معارض هستند باید کنار بکشند، فکر نمی‌کنم مشکلی به وجود آید.

مافی گفت: نیروی هوایی ارتش از این طرح کنار کشیده است و حال شهرداری به راحتی می‌تواند اقدامات مربوطه را انجام دهد. زیرا مهم‌ترین مانع برداشته شده است.

این نماینده مجلس افزود: ایجاد انشعاب‌های برق استاندارد از موارد مهمی است که باید رعایت شود و در شأن پایتخت ایران نیست که تیر برق آن چوبی باشد. همچنین کوره‌پزخانه‌هایی که هیچ‌کدام مجوز ندارند و کودکان افغانی و ایرانی بسیاری در آن فعالیت دارند باید ساماندهی شوند.

وی بیان کرد: طرح بازآفرینی ملی که دولت مطرح کرده است از موارد مهمی به شمار می‌رود که می‌تواند به ساماندهی بسیاری از موارد بپردازد. با توجه به اعلام نیاز مکرر اهالی این منطقه مبنی بر ایجاد پارکینگ می‌توانیم از زمینی که در نزدیکی مترو آزادگان قرار دارد استفاده کنیم. منتهی این ملک اکنون در اختیار ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) قرار دارد و ما می‌توانیم از آنان درخواست کنیم تا این زمین را در اختیار قرار دهند. 

مافی در پایان گفت: شأن افراد متدینی که اینجا حضور دارند این نیست که به مشکلات‌شان رسیدگی نشود لذا ساماندهی مشاغل موجود در منطقه از موارد بسیار مهم است. از شهردار منطقه تقاضا می‌کنم به افرادی که اجازه ساخت و ساز در این محله داده نمی‌شود را بررسی کند.

در ادامه این جلسه علیرضا محجوب نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و رئیس فراکسیون کارگری مجلس با اشاره به افراد حاضر در این جلسه که عمده آنان از قشر کارگر و بازنشسته هستند، گفت: امیدواریم بتوانیم در زمینه خدمت به این کارگران و بازنشستگان موفق باشیم لذا تلاش ما در این مسیر راحتی این قشر زحمتکش است.