سریع‌ترین روش‌های درمان یبوست

بیماری یبوست از جمله بیماری های گوارشی است که رنج فراوانی به همراه دارد و بایستی هر چه سریع تر درمان شود؛ به همین دلیل ما نیز در این مقاله سعی کرده‌ایم ۱۲ مورد از بهترین و رایج‌ترین راه‌های درمانی یبوست را به شما ارائه دهیم، با ما همراه شوید. 

۱.روغن زیتون

روغن زیتون با تحریک دستگاه گوارش به دفع بهتر غذا کمک می‌کند؛ به همین دلیل اگر به صورت منظم از این روغن استفاده شود از بروز یبوست نیز جلوگیری می‌شود. برای درمان سریع یبوست روزانه یک قاشق غذاخوری روغن زیتون به صورت ناشتا مصرف شود.

۲. پاپایا درمانگر یبوست

این میوه به دلیل دارا بودن آنتی اکسیدان‌ها و مواد ضد التهابی در درمان مشکلات گوارشی بسیار تاثیر دارد. مصرف سه عدد پاپایا در طول ۷ روز برای درمان سریع یبوست توصیه می شود اما لازم به ذکر است که این میوه برای افرادی که ابتلا به بیماری‌های دیگری هستند توصیه نمی شود.

۳. لیمو از راه‌های درمان خانگی یبوست

لیمو به دلیل داشتن اسید سیتریک یک محرک قوی برای سیستم گوارشی به شمار می‌رود؛ علاوه بر این مصرف لیمو به دفع سموم و مواد هضم نشده باقی مانده در دیواره روده بزرگ نیز کمک شایانی می‌کند.  آب لیمو هم در این راه می‌تواند برای درمان یبوست استفاده شود.

۴. انجیر برای درمان یبوست

انجیر در درمان سریع یبوست معجزه می‌کند. این میوه با دارا بودن مقدار زیادی فیبر در خود همانند یک ملین طبیعی عمل می‌کند. انجیر تازه و خشک هر دو برای این بیماری مفید هستند. اگر می‌خواهید نتیجه بهتر و سریع تری داشته باشید ۲ عدد بادام و انجیر خشک را در آب خیس کنید و پوست بادام‌ها را بگیرید. سپس آنها را با هم مخلوط و خرد کرده و خمیر به دست آمده را با یک قاشق غذاخوری عسل مصرف کنید. هر شب یک قاشق کافی است.

۵. آسان تر شدن دفع با کنجد

دانه های کنجد سرشار از فیبر غذایی هستند.فیبر موجود در کنجد محتویات روده را نرم، حجم مدفوع را افزایش و دفع را آسان می‌کند. روزانه  ۳۵ گرم کنجد برای خلاصی از شر یبوست کافی است. هم چنین با مصرف کنجد نوشیدن آب فراوان را نیز در اولویت قرار دهید.

برای درمان سریع یبوست چه بخوریم؟

۶. آلو درمان خانگی یبوست

آب آلو یا خود آلو از راه‌های درمانی بسیار قدیمی است.  فیبر موجود در این میوه باعث شده است تا آلو مانند یک ملین طبیعی عمل کند. همچنین سوربیتول آلو نیز مدفوع را نرم می‌کند. می‌توانید دو لیوان آب آلو یکی را به هنگام شب و یکی را صبح مصرف کنید.

۷. پاکسازی مجرای گوارشی با اسفناج

از خواص اسفناج می‌توان پاکسازی، بازسازی و ترمیم مجاری گوارشی را نام برد. برای درمان سریع‌تر یبوست  مصرف اسفناج خام یا پخته شده پیشنهاد می‌شود. همچنین افرادی که دچار یبوست شدید هستند از ترکیب نصف لیوان آب اسفناج خام و نصف لیوان آب خنک دوبار در طول روز استفاده کنند. تکرار این روند می‌تواند موجب درمان سریع یبوست  شود.

۸. روغن ماهی برای معالجه یبوست

مصرف روغن ماهی موجب تحریک روده به انجام فعالیت‌های عادی می‌شود. این روغن دارای اسیدهای چرب امگا ۳ است و این اسیدها برای گردش خون و سیستم گوارشی بسیار مفید و پرسود هستند.

۹. آب سیب برای رهایی از شر یبوست

آب سیب موجب نرم شدن مدفوع در روده می‌شود و بدین ترتیب عمل دفع را نیز بسیار راحت می‌کند. می‌توان روزانه یک الی دو عدد سیب را برای رهایی از شر این بیماری خورد.

۱۰. آب کلم

همان طور که در بسیاری از مواد مشاهده کردید وجود فیبر در بسیاری از مواد گفته شده نشان از موثر بودن این عنصر در درمان سریع یبوست دارد. پس آب کلم که منبع فیبر است را فراموش نکنید و از آن برای بهتر شدن مشکلات گوارشی کمک بگیرید. مصرف یک لیوان آب کلم هر شب برای افراد مبتلا به یبوست توصیه می‌شود.

۱۱. گلابی میوه ای برای درمان

جالب است بدانید که گلابی میوه‌ای برای روان‌سازی روده بزرگ است. با مصرف روزانه یک عدد از این میوه می‌توانید از یبوست رهایی یابید. گلابی هضم مواد غذایی را بسیار آسان می‌کند.

۱۲.آب داغ

هر روز صبح یک لیوان آب داغ بخورید تا از رنج این بیماری خلاص شوید. بهتر است به صورت ناشتا این کار را انجام دهید؛ همچنین افزودن مقداری نمک به آب گرم موجب کسب نتیجه بهتر درمانی می‌شود.

امید که با انتخاب یکی از دوازده مورد گفته شده به نتیجه خوبی در رابطه با درمان سریع یبوست دست یابید.