آغاز بکار کمیته مبارزه با گران‌فروشی در تهران

سردار رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ، نماینده استانداری تهران، نماینده سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان، مدیرکل تعزیرات استان تهران، معاونین دادستان و رئیس جهاد کشاورزی استان تهران از جمله افراد و مسئولان حاضر در این جلسه هستند.

دولت‌آبادی پیشتر درباره تشکیل این کمیته گفته بود: کمیته استانی به حوزه برخی اقلام فوریت‌دار مثل گوشت، مرغ و لبنیات ورود خواهد کرد.

دادستان تهران گفته است: بعد از اینکه ریاست قوه قضاییه در خصوص گرانفروشی برخی کسبه و اصناف و تغییر مداوم قیمت‌ها اظهار نگرانی کردند، در قوه قضاییه جلساتی تشکیل و به دادستانی کل کشور ماموریت داده شد که با همکاری دستگاه‌های دولتی در بحث گرانفروشی مبارزه شود.

وی با بیان اینکه بحث گرانی با گرانفروشی دو مقوله جداگانه است گفت: بحث گرانی بیشتر در حوزه بررسی دولت است، اما گرانفروشی آثاری است که به مردم می‌رسد. به موجب بخشنامه‌ای که به دادستانی تهران واصل شد، کمیته‌ای به ریاست دادستان و با حضور پلیس، سازمان حمایت، وزارت صنعت، معدن و تجارت، اصناف، تعزیرات و سایر دستگاه‌های مرتبط با همکاری دستگاه‌های دولتی در تمام استان‌ها تشکیل می‌شود و در این خصوص این کمیته در برخی اقلام فوریت‌دار مثل گوشت، مرغ و لبنیات ورود خواهد کرد.

او ابراز امیدواری کرده بود، دستگاه‌های دولتی در این بخش به دادستانی کمک کنند و دادستانی نیز از قدرت قضایی خود در حمایت از تصمیمات صحیح (ورود به انبارها، توقیف اموال، شناسایی انبارها، دستور فروش) استفاده می‌کند و به کمک تعزیرات می‌آید.