کشف ۲۰۰ تن گوشت در ۲ هفته

عباس جعفری دولت‌آبادی دادستان تهران در جلسه شورای معاونین دادسرای تهران که با حضور سرپرستان دادسراها برگزار شد، ضمن قدردانی از مردم برای خلق حماسه پرشکوه 22 بهمن، اظهار داشت: مردم با حضور در راهپیمایی 22 بهمن دشمنان را مبهوت کردند و به آن‌ها فهماندند که این ملت حامی انقلاب و نظام اسلامی است.

جعفری دولت‌آبادی این تصور دشمن که می‌تواند بین مردم و نظام گسست ایجاد کند را مصداق آیه شریفه لِیُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ کَرِهَ الْکَافِرُون دانست و وعده الهی مبنی بر این‌که پیروزی در گروی یاری کردن دین خدا و مقاومت است را یاد آور شد.

وی با تاکید بر این‌که نور خدا هیچ‌گاه خاموش نخواهد شد، تصریح کرد: انقلاب اسلامی از آن نورهایی است که برخلاف میل دشمنان افروخته شده و روز به روز پاینده‌تر خواهد شد و این انقلاب که بر پایه نظام اسلامی بنا شده ، بر دشمنان پیروز می‌شود.

مسئولان مثل مردم با روحیه خستگی‌ناپذیر خدمت‌رسانی کنند

دادستان تهران حضور مردم در راهپیمایی پیروزی انقلاب با وجود برخی مشکلات را ناشی از روحیه خستگی‌ناپذیر آن‌ها دانست و از مسئولان خواست که با همین روحیه به مردم خدمت‌رسانی کنند و افزود: با این حضور کار مسئولین سخت‌تر شده است و باید بدانند که بعد از این حماسه عظیم وظیفه بسیار بزرگی بر عهده داریم.

جعفری دولت‌آبادی به بخشنامه اخیر عفو محکومان به مناسبت چهل سالگی انقلاب اشاره کرد و از سرپرستان نواحی دادسرا خواست که حداکثر تا پایان هفته آینده در خصوص محکومان مشمول این عفو تعیین تکلیف کنند.

بخشنامه عفو 22 بهمن زمینه‌ساز کاهش جمعیت کیفری است

وی اجرای این بخشنامه را زمینه‌ساز کاهش جمعیت کیفری و ساماندهی زندانیان دانست و از سرپرستان دوایر نظارت بر زندان‌ها خواست فهرست مشمولان بخشنامه عفو و تخفیف مجازات را برای سرپرستان نواحی دادسرا ارسال نمایند، تا پس از بررسی دستور آزادی صادر شود.

دادستان تهران به یکی از معاونان دادسرا ماموریت داد که اجرای بخشنامه عفو در شهرستان‌ها را پیگیری کند.

جعفری دولت‌آبادی در ادامه این جلسه به بیان برخی توصیه‌ها در رابطه با نحوه اجرای دستورالعمل عفو و تخفیف مجازات محکومان پرداخت.

وی با اشاره به رسیدگی قاطع دادستانی تهران به پرونده‌های اخلال در نظام اقتصادی، گفت: تلاش‌های صورت گرفته در این هفت ماه نشان داد که هر زمان بر موضوعی تمرکز کردیم، موفق شده‌ایم.

دادستان تهران افزود: در این چند ماه اقدامات مهمی در پرونده‌های فساد اقتصادی به عمل آمده و با تعیین قضات و راه‌اندازی شعبات ویژه و برگزاری جلسات هفتگی، نتایج مناسبی بدست آمده است.

اجرای حکم 95 نفر در پرونده‌های اقتصادی اخیر

جعفری دولت‌آبادی در تشریح آخرین وضعیت پرونده‌های اقتصادی اخیر در چند شعبه ویژه دادسرای تهران، از احضار 1800 نفر، بازداشت 176نفر، ممنوعالخروجی 730 نفر، صدور 137 فقره کیفرخواست و تحت تعقیب قرار گرفتن 217 نفر در این کیفرخواست‌ها خبر داد و گفت: احکام  محکومیت 95 نفر در حال اجرا است.

وی با اشاره به رضایت‌مندی مردم از عملکرد قوه قضاییه در رسیدگی به این پرونده‌ها، بیان داشت: با این محاکمات مردم شاهد اقدامات امیدبخش بودند و مردمی که از دستگاه‌ قضایی گلایه می‌کردند، پس از این‌که اخلالگران مجازات شدند قدردانی نمودند.

دکتر جعفری دولت‌آبادی از دادستان‌ها خواست که در رابطه با کاهش جرم سرقت اقدامات لازم را مبذول نمایند.

وی هم‌چنین از سرپرستان نواحی دادسرا خواست تا نسبت به کاهش وقوع جرم در آخرین چهارشنبه سال، تمهیدات لازم را اتخاذ و با اخلال‌گران در نظم و امنیت عمومی برخورد کنند.

دادستان تهران با تاکید بر این‌که در رفع برخی مشکلات باید به گونه‌ای عمل کنیم که اعتماد مردم به نظام و قوه قضاییه افزایش پیدا کند، افزود: دادستان‌ها اگر متمرکز شوند و برنامه‌ریزی کنند موفق خواهند شد.

جعفری دولت‌آبادی با تقدیر از معاونین دادسرا که در طرح مقابله با گران‌فروشی شرکت کردند، افزود: قوه قضاییه مسئول مبارزه با گران‌فروشی نیست، اما اجازه نخواهد داد عده‌ای کالاهای اساسی را با ارز دولتی وارد و با قیمت آزاد بفروشند.

کشف 200 تن گوشت در بازدیدهای اخیر

دکتر جعفری دولت‌آبادی دادستان تهران در ارائه‌ی نتیجه‌ی بازرسی‌های معاونان دادستانی تهران در راستای توزیع عادلانه گوشت قرمز، از کشف 190 تن گوشت قرمز و 16 تن گوشت مرغ خبر داد و در توضیح افزود: کشف این مقادیر گوشت قرمز و گوشت مرغ مربوط به بازرسی‌های 15 روزه اخیر توسط معاونان دادستان تهران می‌باشد.

وی هم‌چنین از کشف 5 تن و 660 کیلو مرغ منجمد تنظیم بازار در شادآباد، 8/5 تن گوشت در رباط کریم، مربوط به یک شرکت پروتئینی خبر داد.

دادستان تهران آخرین کشفیات معاونان دادسرا در این زمینه را کشف 4 تن گوشت تنظیم بازار با نماد جعلی در تاریخ 23 بهمن سال جاری اعلام کرد و افزود: آمار ذکر شده صرفاً در بردارنده مقادیر کلان است و شامل موارد مکشوفه کمتر از 100 کیلوگرم نیست. گوشت‌های مکشوفه با نظارت معاونان دادستان در میان مردم توزیع شده است.

جعفری دولت‌آبادی با اشاره به ضرورت جلوه‌گر ساختن ابعاد کارآمدی نظام برای جامعه، خاطرنشان کرد: مردم خادم و خائنین را از هم تشخیص می‌دهند، بنابراین باید اقدامات همه مسؤولین محورهای کارآمدی نظام، امید به آینده و افزایش اعتماد مردم متمرکز شود.