ثبت نام بیش از ۴۰ میلیون ایرانی برای دریافت کارت هوشمند ملی

سیف الله ابوترابی اظهار داشت:نگاه مردم به سازمان ثبت احوال است تا خبر‌های مربوط به کارت ملی هوشمند را دریافت کنند، چاپخانه مرکزی بنابر ماده ماده ۴۶ قانون متولی تامین بدنه کارت ملی هوشمند است و به همین دلیل با هماهنگی چاپخانه دولتی و دستگاه نظارت بر این پروژه به صورت جدی بحث تامین کارت تولید داخل را در دستور کار خود قرار دادیم.

وی اضافه کرد:ما به مردم قول دادیم کیفیت کارت همان کیفیت کارت خارجی باشد و تفاوت زیادی نداشته باشد این تاخیر که به وجود آمد بخشی از آن به همین دلیل است که قصد داشتیم کارت هوشمند ملی با کیفیت خیلی خوب به دست مردم برسد. از طریق دستگاه ناظر متولی کارت ایراداتی را نیز در همان آبان ماه مشاهده کرد و به چاپخانه مرکزی اعلام کرد تا این ایردات برطرف شود.

ابوترابی گفت: طبق آخرین بررسی‌هایی که انجام گرفته چاپخانه دولتی اولین محموله کارت‌های تولید داخل را به دستگاه‌هایی که باید کار تراشه گذاری را انجام بدهند تحویل می‌دهدو این عزیزان قول دادند که دراین هفته اولین محموله کارت‌های تولید داخلی تحویل سازمان ثبت احوال شود.

سخنگوی سازمان ثبت احوال با بیان اینکه ظرفیت تولید کارت ملی از سوی سازمان ثبت احوال روزانه دو و نیم میلیون کارت است اضافه کرد:همان روزی که بدنه کارت تحویل سازمان ثبت احوال قرار بگیرند از همان روز صدور این کارت‌ها نیز آغاز می‌شود.

وی افزود:مابرای افرادی که فاقد هرگونه کارت هوشمند ملی هستند تمهیداتی اندیشیده ایم و از قبل مقداری کارت‌های خام را نگهداری کرده ایم تا برای این قبیل از افراد صدورکارت داشته باشیم همچنین در بخش دیگر برای افرادی که کارت خود را مفقود کردند نیز تمهیداتی اندیشیده ایم و در همین ایام که بدنه کارت ملی کمبود داشتیم صدو کارت برای آن‌ها انجام می‌گرفت. اما در حال حاضر در کارت‌های تولید داخل برای افرادی که از خرداد ماه به بعد برای تحویل کارت ملی هوشمند ثبت نام کرده اند.

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور اضافه کرد: ما تقریباً بیش از ۴۹ میلیون و سیصد هزار نفر تکمیل ظرفیت ثبت‌نام را انجام دادند و بیش از ۴۵ میلیون کارت صادر شده است و تقریبا از این ۴۵ میلیون کارت صادر شده به دفاتر دفاتر پیشخوان ارسال شده است حدود یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر از هم وطن نان برای تحویل کارت هوشمند ملی خود اقدام نکردند.

ابوترابی گفت:ما در بخش‌های مختلف خبری اعلام کردیم که کارت‌های نمونه قدیم تا پایان سال ۹۷ اعتبار دارد و هم وطنان باید برای ثبت نام و تحویل کارت ملی هوشمند اقدام کنند. در این میان برخی از افراد سوال پرسیدند که و اگر ماه ثبت نام کنیم شما کارتی ندارید که به ما تحویل بدهید که پاسخ به این عزیزان باید بگویم که ما با بیش از ۲۰۰ هزار دستگاه‌های خدمات رسان نهاد و بخش‌های خصوصی هماهنگی‌های لازم را انجام دادیم و اسامی افرادی که اقدام به ثبت نام کرده اند در سیتم ثبت شده و آن‌ها می‌توانند بدون هیچ مشکلی از خدمات استفاده کنند تا زمان دریافت کارت آن‌ها فرا برسد؛ لذا توصیه می‌کنیم هم وطنانی که تا حالا اقدام به ثبت نام نکرده اند تا پایان اسفندماه اقدام کرده چرا که طبق دستور وزیر کشور این کار باید تا پایان این سال انجام شودو بنای سازمان ثبت احوال این است که جهت ثبت نام هیچ تمدید زمانی نداشته باشد.