خانواده های دارای فرزند معلول خانه دار می‌شوند

وحید قبادی دانا رئیس سازمان بهزیستی کشور در برنامه تیتر امشب شبکه ۶ در خصوص سامانه شفافیت اظهار کرد: رسانه مردم و افکار عمومی باید ما و دستگاه‌های دولتی را زیر نظر داشته باشند تا از بسیاری از کج روی‌ها دور باشیم.

وی با بیان اینکه سامانه شفافیت توسط ستاد شفافیت سازمان بهزیستی تاسیس شده است، افزود: این سامانه با دستور ابلاغیه رئیس جمهور و تأکید وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی ایجاد شده است.

قبادی دانا گفت: این سامانه با هدف افزایش اعتماد عمومی ایجاد شده است و سازمان بهزیستی رویکرد پیشگیرانه و توانمند سازی دارد.

وی با بیان اینکه ۹۲ درصد تصدی‌گری‌های بخش خصوصی را خیریه‌ها و سازمان‌های مردم نهاد بر عهده دارند، تصریح کرد: سازمان بهزیستی چیزی جزء نهادی برای مردم نیست.

رئیس سازمان بهزیستی ادامه داد: بخش عمده‌ای از گروه هدف سازمان بهزیستی افراد دارای معلولیت هستند که یا به صورت ژنتیکی و یا در اثر تصادفات دچار معلولیت شده اند.

وی با بیان اینکه هر لحظه هر یک از افراد جامعه در برابر معلول شدن هستند، افزود: در سامانه شفافیت کلیه مشارکت‌های مردمی ثبت خواهد شد.

قبادی دانا گفت: تمامی قرارداد‌ها و تفاهم‌نامه‌های که در سازمان بهزیستی کشور منعقد می‌شود در سامانه شفافیت ثبت شده اند.

وی با بیان اینکه تاکنون ۱۵ هزار قرارداد و تفاهم نامه منعقد شده است، تصریح کرد: حدود ۴۰هزار مرکز غیردولتی فعال در سازمان بهزیستی مشغول به کار هستند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه ۱۲۵۰۰ مرکز غیر دولتی در دولت تدبیر و امید مجوز گرفته‌اند، گفت: مستمری افراد تحت پوشش به صورت الکترونیک بر روی کارت‌های بانکی آن‌ها پرداخت خواهد شد.

قبادی دانا گفت: در گذشته یارانه مراکز نگهداری افراد دارای معلولیت به صورت سنتی پرداخت می‌شد، اما اکنون برای اولین بار یارانه بهمن ماه مراکز نگهداری افراد دارای معلولیت به صورت الکترونیک و متمرکز با تعرفه سال ۹۷ ، فردا پرداخت خواهد شد.

وی با بیان اینکه ۳ میلیون زن سرپرست خانوار تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار دارند، ادامه داد: ۱۰۳ هزار نفر از این افراد تحت پوشش بیمه اجتماعی روستایی و شهری قرار دارند.

قبادی دانا ادامه داد: مسکن یکی از مشکلات خانواده‌های دارای معلولیت است؛ در سال ۸۵، ۶۰۰ مسکن به افراد دارای معلولیت واگذار شده بود.

وی با بیان اینکه در دهه فجر امسال یک صد هزارم این مسکن به مددجویان واگذار شد، گفت: ۵۳ هزار مسکن دیگر در دست احداث است و ۱۰۳ هزار نفر نیز پشت نوبت برای دریافت مسکن قرار دارند؛ همچنین امیدواریم با مشارکت بخش دولتی و بخش غیردولتی در سه سال آینده تمامی افراد دارای فرزند معلول خانه دار شوند.