١١٠ هزار بیمار روانی مزمن از بهزیستی خدمات دریافت می‌کنند

حسین نحوی نژاد در نشست ادواری سازمان‌‌های مردم ‌‌نهاد افراد دارای معلولیت، اجرای کامل قانون حمایت از افراد دارای معلولیت را یکی از سیاست ‌‌های اصلی بهزیستی دانست و گفت: افراد تحت پوشش بهزیستی باید دارای شناسنامه هویتی کامل باشند.

وی از وجود یک میلیون و ۴۳۲ هزار معلول دارای کد شناسه و پرونده خبر داد و گفت: ١١٠ هزار بیمار روانی مزمن از بهزیستی خدمات دریافت می‌کنند.

نحوی  نژاد ادامه داد: بالغ بر ٢ هزار و ۶۰۰ مرکز مشغول خدمات ‌‌رسانی به معلولان هستند و بهزیستی توانسته ۱۱ هزار و ۵۰۰ تخت برای بیماران روانی را فراهم کند.

وی یکی از رسالت های بهزیستی و توانبخشی را گسترش خدمات مراکز روزانه عنوان کرد و افزود: در حال حاضر ۳۴۰ هزار معلول روستایی با محوریت خانواده از بهزیستی خدمات دریافت می‌کنند و حق پرستاری به ۱۹ هزار ضایع نخاعی تعلق می‌گیرد.

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور از افزایش ٦٠ درصدی  اعتبار سال ٩٨ نسبت به سال گذشته خبر داد و یادآور شد: ابتدای سال ۹۷، ۳۸۰ هزار مستمری‌‌بگیر داشتیم و افراد بسیاری هم پشت نوبت بودند، اما درحال حاضر ۵۰۰ هزار پشت نوبتی وارد لیست شده‌‌اند و تلاش ما در افزایش مستمری است.