اتوبوس مدرسه در مناطق 22 گانه راه اندازی می شود

شهریار افندی‌زاده قائم‌مقام معاونت حمل‌ونقل ترافیک شهرداری تهران در بررسی لایحه آیین‌نامه ایمنی و حمل‌ونقل دانش‌آموزان گفت: در این زمینه برنامه‌ریزی‌های متفاوتی صورت گرفته است وهمچنین موضوع استفاده از اتوبوس و مینی‌بوس باری سرویس مدارس دستور کار است و این کار صرفه اقتصادی دارد.

وی با بیان اینکه از طریق بخش خصوصی این اقدام را انجام داده‌ایم، گفت: یکی از بحث‌های مهم تحول ایمنی سرویس مدارس است و ما برای این منظور فعالیت کرده‌ایم.

قائم‌مقام معاونت حمل‌ونقل ترافیک شهرداری تهران از راه‌اندازی اتوبوس سرویس مدارس در مناطق 22‌گانه شهر تهران خبر داد و گفت: در هر منطقه یک خط ایجاد کرده‌ایم.

افندی‌زاده گفت: ساعت عبور و مرور دانش‌آموزان از 7:30 تا 8:30 صبح و از 12:30 به بعد است و ما مینی‌بوس‌هایی را در نظر گرفته بودیم که هر 10 دقیقه یک بار دانش‌آموزان را سوار می‌کرد. این کار به صورت پایلوت در منطقه 4 انجام و موفق شد و حدود 60 مدرسه را از این طریق پوشش دادیم.

به گفته وی، در مهر امسال نتوانستیم مینی‌بوس تهیه کنیم و به صورت آزمایشی اتوبوس قرار دادیم و اگر لایحه تصویب شود اتوبوس اضافه خواهیم کرد.

به گفته افندی‌زاده، این اتوبوس‌ها بیشتر می‌توانند برای دانش‌آموزان دبیرستانی مورد استفاده قرار گیرد.

محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران خطاب به افندی‌زاده، گفت: خیلی رفیق شده‌اید با اعضا و مدام در حال حرف زدن هستید من حواسم رفت به سمت کشمش و شما مدام حرف زدید.

وی به شوخی گفت: از این به بعد باید مواظب باشیم دانش‌آموزان به جای اینکه زیر ماشین نروند یک دفعه زیر اتوبوس نروند و حضار خندیدند.