نژادبهرام: رویکرد شورا جوان‌گرایی است

زهرا نژادبهرام، عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران در ارتباط با برنامه‌های حمایتی شورای شهر از جوانان در پایتخت اظهار داشت: طرح‌های زیادی تا کنون در این زمینه اجرا شده و مدنظر قرار دارد که انتخاب 50 درصدی حوزه‌های مدیریتی از جوانان از جمله این رویکردها است.

وی با اشاره به اهمیت شورای شهر تهران به جوان‌گرایی در رده‌های مدیریتی گفت:‌ در انتخاب شهردار هم تلاش شد از رویکرد جوان‌گرایی استفاده کنیم و در حال حاضر بیشترین فرصت را برای جوانان قرار داده تا با مسائل مختلف شهری آشنا شوند.

نژادبهرام از برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای جوانان خبر داد و گفت: اواخر سال گذشته نشستی با دانشگاه‌ها آغاز شد و بر اساس این سلسله نشست‌ها تفاهم‌نامه‌هایی امضا شد، از جمله اینکه با دانشگاه تربیت‌مدرس تهران تفاهم‌نامه‌ای داشتیم تا در قالب کارگاه و نشست تخصصی مسائل شهری را برای جوانان مطرح کنیم.

عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران اعلام کرد: در حال حاضر ظرفیت کارورزی در محیط‌های واقعی را برای جوانان فراهم کنیم و تلاش می‌کنیم از محیط تئوریک فاصله گرفته و آموزش‌ها را عملیاتی ارائه دهیم.

وی خاطرنشان کرد: در برنامه‌های پیش‌رو نیز رویکرد جوان‌گرایانه مدنظر قرار دارد و نیروهای بازنشسته با حفظ کرامت سازمان را ترک و از ظرفیت مشاوره‌ای آنها استفاده می‌کنیم.

نژادبهرام گفت: در حال حاضر معاونین در شهرداری تلاش می‌کنند که حداقل دو جوان را در حوزه‌های مدیر کلی استفاده کنند و هم اکنون بخش‌های مختلفی از شهرداری همچون ریاست مرکز مطالعات، معاون برنامه‌ریزی و بسیاری از شهرداران مناطق جوان هستند.