کشف ۲۶۰۰کیلوم گرم موادمخدر

سرهنگ محمد بخشنده در در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: در سال ۹۸ و انجام اقدامات فنی و پلیسی مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ بیش از دو تن مواد مخدر در شهر تهران کشف و ضبط شد.

وی ادامه داد: در حوزه پاکسازی نقاط آلوده ما در سال جاری و سال ۹۷ در مجموع کل نقاط آلوده شهر تهران و با محوریت شوش مولوی هرندی و بازار پاک سازی انجام دادیم. گشت‌های ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر به صورت شبانه روز هم موتوری هم خودرویی فعال هستند که در مجموع بیش از ۱۳ هزار نفر دستگیری داشتیم و ۱۰ هزار نفر معتاد متجاهر که در در واقع بوستان‌ها پارک‌ها و اتوبان‌ها و از جمله بازار حضور داشتند جمع‌آوری شدند. که بالای ۸۵ تا ۹۰ درصد در زندان به سر می‌برند.

وی در ادامه افزود: انهدام ۶ باند سازمان یافته و دستگیری ۷۱ نفر از قاچاقچیان در این عملیات‌ها صورت گرفته و پلیس همچنان به گشت زنی‌های خود ادامه می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه در عملیات‌های مختلف بیش از ۳ هزار نفر خرده فروش در تهران دستگیر شدند افزود: از سوی ستاد مبارزه با موادمخدر نهاد ریاست جمهوری، یک مرکز در حال تشکیل است تا افراد مسن و مسئله دار را مورد پوشش خود قرار دهد. پاکسازی معابر و پارک‌ها بزرگراه‌ها و ... از اولویت‌های پلیس مبارزه با موادمخدر پایتخت است.

وی افزود: بخشی از منازل پلاک قرمز پلمپ شدند و بخشی نیز تخریب و برخی از آن‌ها در حال تغییر کاربری هستند.

سرهنگ بخشنده با بیان اینکه ۹۲ خانه پلاک قرمز پلمپ شدند گفت: این منازل برابر قانون یا مصادره می‌شوند و یا تغییر کاربری خواهند شد و پلیس تلاش می‌کند تا در این زمینه حق کسی ضایع نشود.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر پایتخت با بیان اینکه یک باند فروش و توزیع موادمخدر در فضای مجازی شناسایی و ۳ نفر در این زمینه دستگیر شدند، خاطرنشان کرد: متاسفانه مصرف گل در بین جوانان روبه افزایش است به خانواده‌ها توصیه میکنیم نظارت بیشتری بر آن‌ها داشته باشند. بهتر است خانواده‌ها برای نوجوانان گوشی تلفن همراه شخصی تهیه نکنند چرا که فضای مجازی می‌تواند بستر نامناسبی برای آن‌ها به وجود آورد.

وی افزود: پلیس جوانان زیر ۱۸ سال را به هیچ عنوان به زندان معرفی نمی‌کند. تمام این افراد پس از شناسایی به مرکزی که مخصوص توجیه این‌افراد است منتقل می‌شوند.