تزلزل و بی ثباتی در شورای شهر غوغا می کند

گروه اجتماعی- امروز روز «شوراها» است. حدود دو سال از کار دوره پنجم شورای شهر می گذرد اما هر روز انتقادات به عملکرد این شورا افزایش پیدا می کند. به همین جهت افکارنیوز برای بررسی عملکرد شورای شهر کنونی تهران با پرویز سروری یکی از اعضای شورای شهر در دوره چهارم گفت وگویی داشت که می خوانید.

شورای پنجم نسبت به عملکردش ساکت است

پرویز سروری ضمن تبریک روز شوراها به تمام اعضای شوراها و مردم کشور در گفت و گو با افکارنیوز اظهار داشت: «فرصت مناسبی برای بررسی عملکرد شورای شهر تهران است چرا که بیش از نیمی از فرصت این شورا سپری شده و قطعا زمان مناسبی است که بتوانیم متوجه شویم که عملکرد شورا و شهرداری تهران طی این دو سال چگونه بوده است.»

 عضو پیشین شورای شهر تهران افزود: «تاکنون اعضای شورای شهر پنجم یکسری ادعاهایی را نسبت به حرکات و عملکرد شورا و شهرداری سابق بیان می کنند و نسبت به عملکرد خودشان در این شورا کاملا ساکت هستند. شورای شهر به شکلی برای پوشش دادن به ناکارآمدی های خود دائما به طرح حاشیه هایی می پردازد که محور این حاشیه ها تنها مربوط به شورای شهر و شهرداری سابق است.»

 او تصریح کرد: «هر روز که می گذرد رفتار کنونی اعضای شورای شهر پنجم تنها عملکرد مثبت شورا و شهرداری سابق را برای مردم روشن می کند چرا که عملکرد شورای شهر و مجلس که موضوعات کلان را در دستور کار دارند همیشه در تمام لحظات مردم هستند. چرا که مردم در خیابان، پارک، مترو، اتوبوس و مراکز فرهنگی و ورزشی در حال رفت و آمد هستند و به نوعی زندگی آنها با عملکرد شورای شهر و شهرداری گره خورده و به همین جهت است که در می یابند که این شورا بیش از دو سال هنوز نتوانسته خدمات مناسبی به آنها عرضه کند.»

 سروری ابراز داشت: «در این میان شورای شهر کنونی ادعاهایی هم درباره نظارت دارند. او با طرح سوالی نسبت به گزارش های حسابرسی شورا گفت: هیچ کسی تاکنون درباره حسابرسی های شورای پنجم از شهرداری نشنیده است. ظاهرا نمایندگان پرسروصدای اصلاح طلب دوره چهارم به این نتیجه رسیدند که شهرداری فعلی معصوم است و هیچ خطایی ندارد چون هیچ گزارشی از بُعد نظارت بر شهرداری از سوی شورای شهر نمی بینیم. شما در این چند سال تا چه اندازه گزارش های مناسب، پرچالش و نظارتی از شورای شهر درباره عملکرد شهرداری دارید؟ شورای پنجم عملا نظارت شهرداری دوره قبل را به عهده دارد و ظاهرا ماموریت، مسوولیت و نظارتش صرفا درباره عملکرد شهرداری دوره قبل است که به نظرم این موضوع یک فرار رو به جلو و به نوعی انحراف افکار عمومی است.»

شورای شهر هیچ عملکرد شفافی ندارد

سروری همچنین با بیان این که شورای شهر پنجم تاکنون برای تهران چه کرده است، گفت: «اعضای این شورا هیچ کدام نمی توانند عملکرد شفافی جز یکسری کلمات بی محتوا بیان کنند یعنی در این مدت هربار خواسته شده که شورای پنجم بیاید و گزارش عملکرد خود را ارائه دهد تنها بحث هایی را مطرح می کنند که عموما چیزی از آن به دست نمی آید.»

 او ادامه داد: «آنها از شفافیت یاد می کنند که باید گفت این شفافیت یکی از مظاهرش همان حسابرسی ها است آنها باید گزارش دهند که کدام حسابرسی را انجام دادند یا تا چه اندارزه به اطلاع مردم رسیده یا چقدر شهرداری مورد نظارت قرار گرفته است.»

عضو سابق شورای شهر تهران افزود: «این موارد جز موضوعاتی است که متاسفانه در عملکرد شورای شهر مشاهده نمی شود در حال حاضر شورای شهر عملا متغیری از شهرداری است و به هیچ وجه نظارت، کنترل و مدیریت شهرداری را در برنامه ریزی خود ندارند.»

تزلزل و بی ثباتی در شورای شهر غوغا می کند

وی تاکید کرد: «ریل گذاری که شورای شهر باید انجام دهد تا لوکوموتیو شهرداری روی آن حرکت کند متاسفانه هنوز وجود ندارد و ما هر از چند گاهی می بینیم که شورای شهر مجبور است تا شهردار را تغییر دهد یا به اصطلاح مواردی از این دست می آید که همگی نشان می دهد تزلزل و بی ثباتی در شورای شهر غوغا می کند. این موارد جز عملکرد شورای شهر است که آثارش در زندگی مردم به خوبی مشهود و مشخص است.»

نظرسنجی درباره مقبولیت شورای شهر

او در پایان گفت: «پیشنهاد من به شورای شهر تهران آن است که یک نظر سنجی از مقبولیت عملکرد شورا و شهرداری و مقایسه آن با شورا و شهرداری سابق از مردم انجام دهد تا معلوم شود آیا این شورا که مدعی است برای مردم کارمی کند و شفافیت و نظارت دارند، توانسته اند سر و سامانی به کار شورا و شهرداری دهند؟ باید یک نظرسنجی منصفانه و به دور از نظرسازی باشد تا متوجه شوند مقبولیت عملکردشان در میان مردم چه جایگاهی دارد.»