به زودی؛ انعقاد قرارداد خواهرخواندگی تهران با رم

حسن خلیل‌آبادی، رئیس کمیته میراث فرهنگی و گردشگری شورای اسلامی شهر تهران، صبح امروز با «فابیو کاربنه» سفیر ارشد سازمان بین المللی صلح از طریق گردشگری، دیدار کرد.

خلیل‌آبادی در این دیدار نسبت به برقراری ارتباط گردشگری دو جانبه میان ایران و ایتالیا اظهار تمایل کرد و گفت: شهر رم در ایتالیا همچون تهران در ایران دارای تاریخ و تمدن کهن است، از این رو می‌توان نسبت به برقراری ارتباط گردشگری میان این دو کشور مباحثه کرد.

وی در ادامه تصریح کرد: براساس این دیدار مقرر شد به صورت رسمی مقدمات خواهرخواندگی رم و تهران فراهم شود.

خلیل‌آبادی راه رﺳﻴﺪن ﺑﻪ ﺻﻠﺢ و اﻣﻨﻴﺖ ﺟﻬﺎنی را گردشگری خواند و گفت: یکی از مزیت‌های گردشگری آشنایی گردشگران با خلق و خوی مردمان هر سرزمین است که محصول این آشنایی می‌تواند بر صلح جهانی تاثیر مضاعف بگذارد.

رئیس کمیته میراث فرهنگی و گردشگری شورای شهر پایتخت اذعان داشت: فابیو کاربنه قصد دارد ایران و بناهای تاریخی و میراث‌های فرهنگی آن را به گردشگران جهان بشناساند. انجمنی که این سفیر ارشد سازمان بین المللی صلح از طریق گردشگری فعالیت می‌کند، می‌تواند با نگاه بیرونی به ایران، ما را در حوزه گردشگری یاری رساند. لذا مقرر شد اقداماتی فراهم شود تا او به عنوان مشاور در راستای بهبود صلح و برادری در گردشگری مشاوره‌هایی را به شهرداری تهران ارائه دهد.