تردد 13 هزار ون فرسوده در کشور

مرتضی ضامنی مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور درباره آخرین وضعیت ون‌‌های تاکسی در شهر تهران اظهار داشت: مد حمل و نقل ون در کلانشهر تهران بسیار خوب است و می‌تواند حدود 10نفر را جابجا کند و اینکه با یک خودرو تعداد بیشتری از مسافران جابجا شوند هممقرون به صرفه است و هم آلودگی کمتری را دارد. 

اخبار اجتماعی- وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه ون‌ها تبدیل به ارابه مرگ شده‌اند و مشکلات زیادی دارند گفت: در سال 1385 ون وارد سامانه حمل و نقلی کشور شد و در حال حاضر 13 هزار ون در سطح کشور وجود دارد که تمامی آنها فرسوده هستند و باید از ناوگان خارج شوند. 

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور افزود: براساس تجربه صورت گرفته اگر این مد از حمل و نقل عمومی را از دست بدهیم یک وسیله خوب حمل و نقل عمومی را از دست داده‌ایم و درنهایت باید نسبت به نوسازی ناوگان ون نیز اقدام شود. 

وی ادامه داد: مشکلی که ما داریم این است که تولیدکننده ون در کشور نداریم، یک برهه‌ای شرکت‌های خودروسازی سایپا و ایران خودرو نسبت به تولید خودرو ون اقدام کردند ولی در حال حاضر این خودرو تولید نمی‌شود. 

ضامنی ادامه داد: ما برای واردات خودرو ون نیز با مشکل مواجه هستیم و اجازه واردات نداریم. 

وی افزود: پیشنهاد داده‌ایم که بحث ثبت سفارش خودرو با کاربری عمومی از خودرو با کاربری شخصی متفاوت دیده شود تا بتوانیم نسبت به نوسازی ون‌ها نیز با واردات اقدام کنیم. 

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور گفت: اگر بتوانیم خودرو ون تاکسی را نوسازی کنیم قطعا بخش دیگری از مشکلات حمل و نقل عمومی با این ناوگان برطرف خواهد شد.