راه‌اندازی 2 تا 3 قطار فوق‌العاده برای سفرهای برگشت اربعین

میرحسن موسوی در تشریح آخرین وضعیت اعزام زوار اربعین از طریق قطار و ظرفیت‌های در نظر گرفته شده ریلی، اظهار داشت: طرح سفرهای ریلی اربعین از روز گذشته آغاز شد و طبق برنامه‌ریزی 55 رام قطار روز اول به ایلام، کرمانشاه، اهواز و خرمشهر اعزام شد و روزانه این تعداد قطار تا روزهای بعد از اربعین داریم.

* راه‌اندازی 3 ست ریل باس بین اهواز، خرمشهر و شلمچه

​ اخبار اجتماعی- وی ادامه داد:‌ در این ایام دو ست ریل باس بین اهواز و خرمشهر برقرار شده است تا به صورت متوالی مسافران را از اهواز به خرمشهر جابه‌جا کند. 

معاون مسافری راه‌آهن افزود:‌ همچنین یک دستگاه ریل باس به صورت رایگان 24 ساعته مسافران ریلی و دیگر زائران را که از قطار هم استفاده نکرده‌اند، از خرمشهر تا شلمچه جابه‌جا می‌کند.

موسوی اظهار داشت: همچنین برای ایام اربعین قطارهایی از زاهدان، اصفهان و قم غیر از شهرهای تهران و مشهد و غیره، برای انتقال زوار در نظر گرفته بودیم که روز گذشته همه حرکت کردند.

* بلیت رفت و برگشت قطار در ایام پیک اربعین نداریم

وی با بیان اینکه قطارهایی که دیروز و امروز به سمت مرزها حرکت کردند، همه با ظرفیت تکمیل سیر کردند، گفت: در ساعات اولیه پیش فروش بلیت قطارهای اربعین، همه قطارهای ایام پیک به فروش رفت و تقاضا بسیار زیاد بود، البته برای برخی از روزها هنوز ظرفیت‌هایی باقی مانده است. 

معاون مسافری راه‌آهن افزود: تلاش کردیم از واگن‌‌های ذخیره استفاده کنیم تا ظرفیت قطار برای زائران افزایش یابد اما به دلیل استقبال بالا فعلا هیچ بلیتی در مسیرهای رفت و برگشت ایام پیک نداریم و همه ظرفیت‌ها تکمیل است.

موسوی اظهار داشت:‌ ایام پیک شامل 3 تا 4 روز قبل از روز اربعین تا روز اربعین و دو روز بعد از اربعین است.

* راه‌اندازی 2 تا 3 قطار فوق‌العاده برای سفرهای برگشت اربعین

معاون مسافری راه‌آهن ادامه داد: با همکاری شرکت‌های مسافری ریلی تلاش می‌کنیم با توجه به ظرفیت خطوط و ایستگاه‌ها و تقاضای زیاد زائران در روزهای پیک برگشت، دو تا  سه قطار فوق‌العاده نیز اضافه کنیم.

وی اظهار کرد:‌با توجه به اینکه پیش‌بین می‌شود امسال زائران بسیاری برای زیارت اباعبدالله به کشور عراق حرکت می‌کنند برنامه‌ریزی کردیم برای سفرهای برگشت از همدان، کرمانشاه و خرمشهر به هر مقصد قطار فوق‌العاده داشته باشیم.