راه های طلایی رسیدن به تناسب اندام

اخبار اجتماعی - لاغری و تناسب اندام یکی از آرزوهای افراد چاق می باشد . اگر تناسب اندام برای شما نیز مانند یک آرزو است با بهترین روش ها برای لاغری و تناسب اندام آشنا شوید.

به گزارش افکارنیوز، تمرین و تغذیه دو رکن اساسی در تناسب اندام هستند، اما برخی نکات و مسائل به ظاهر ساده نقش مهمی در دست یابی به هدف شما که همان تناسب اندام باشد، دارد. شما با این نکاتی که در ادامه می خوانید، می توانید هم سریع تر به تناسب اندام برسید و هم اینکه از یک زندگی سالم لذت ببرید.

رژیم کم شکر و کالری انتخاب کنید

شکر اضافه می‌تواند برای بدن بسیار مضر باشد. مطالعات زیادی در این باره صورت گرفته است که نشان می‌دهد افرادی که از موادغذایی دارای شکر زیاد مصرف می‌کنند با اثرات منفی آن بر سلامت خود روبرو می‌شوند. 

شکر

مصرف مایعات شیرین بیشتر از جامدات شیرین برای بدن مضر هستند، چرا که مغز انسان کالری مایعات را به مانند کالری جامدات نمی‌تواند بسنجد.

مواد غذایی واقعی و البته طبیعی بخورید

همه چیز را با رعایت اعتدال نخورید. هر وقت گرسنه هستید غذای سالم بخورید. تا آنجا که می توانید غذای ناسالم نخورید.

از خوردن میوه های پرقند پرهیز کنید

پنج وعده میوه در روز معادل مقدار قند در 16 اونس نوشابه (500 میلی لیتر)است. برخلاف آنچه بسیاری از مردم بر این باورند که قند بیشتر یا کم تر است (حدود 50 % گلوکز، 50 % فروکتوز).قند میوه ها می تواند سوختن چربی را کاهش دهد. این می تواند گرسنگی را افزایش دهد و کاهش وزن را کند کند.

به اندازه کافی آب بنوشید

آب

 نوشیدن آب به اندازه کافی برای سلامت شما خیلی مهم و حیاتی است، آب گذشته از اینکه به سلامت پوست و دفع مواد زائد کمک می کند، باعث بهبود عملکرد ورزشی می شود و کمبود آب باعث کاهش عملکرد ورزشی می شود. 

تغییرات کوچک ولی مهم

برخی از عادت های به ظاهر ساده می تواند نقش مهمی در سلامت و تناسب اندام شما داشته باشد. شما می توانید به جای استفاده از وسایل نقلیه در مسیرهای کوتاه، پیاده روی کنید. سعی کنید زمان کمتری را به تماشای تلویزیون، استفاده از کامپیوتر و موبایل اختصاص دهید.

خوردن مواد غذایی سرشار از فیبر

معمولا بیشتر مواد غذایی که پایه گیاهی دارند، دارای فیبر‌های خوراکی هستند. شاید شما هم شنیده باشید که خوردن مواد غذایی دارای فیبر به کاهش وزن کمک موثری می‌کند.

کمبود ویتامین D را جدی بگیرید

ویتامین د

کمبود ویتامین د ، ویتامین د می تواند چربی بدن را کاهش دهد.

در طول روز میان وعده بخورید

یکی از توصیه های مهم و موثر متخصصان لاغری این است که میان وعده ها را محدود کنید تا راحت تر لاغر شوید ،بیشتر افرادی که در طول روز 4 تا 5 وعده غذایی کوچک یا همان میان وعده، مصرف می کنند کمتر احساس گرسنگی کرده و خیلی راحت تر وزن خود را کنترل می کنند.

خواب خود را تنظیم کنید

خواب

باید تلاش کنید که خوب بخوابید، ترجیحا هر شب. سعی کنید با طراوت، به طور مستقل از زنگ ساعت ،با طراوت بیدار شوید.

زهرا شیخ باقری