سلامت مغز خود را با این خوراکی‌ها تضمین کنید

با افزایش سن، کارکرد‌های بدن ما کم می‌شود. بنابراین، برای اینکه عملکرد مغز و بدن را در شرایط افزایش سن را حفظ کنیم، باید درست غذا بخوریم. در این مقاله، خوردن این محصولات به طراوت مغز در بیماری‌ای مانند آلزایمر کمک خواهد کرد.

اخبار اجتماعی - دانشمندان بار‌ها تأیید کرده اند که برخی از محصولات غذایی به همراه تمرینات بدنی قادر به حفظ عملکرد بهینه مغز برای سال‌های پیری هستند.

از جمله محصولات غذایی که به افزایش عمر و فعالیت مغز می‌کنند شامل موارد زیر می‌باشد:

۱ – سبزیجات، ۲ – میوه‌های زمستاتی ۳ – قهوه ۴ – گردو ، پسته ۵ – شکلات تلخ ۶ – ماهی ۷ – دارچین ۸ – زرد چوبه

سبزیجات داری فیبر بالایی هستند که به حفظ جوانی کمک می‌کنند. دانشمندان آمریکایی دریافتند که سبزیجات و میوه‌های یخ زده حاوی ویتامین‌ها و مواد مغذی بیشتری نسبت به میوه و سبزیجاتی هستند که در فروشگاه‌ها به عنوان تازه فروخته می‌شوند. سبزیجات پس از گذشت ۵ روز و نگهداری در یخچال شروع به از دست دادن مواد معدنی خود می‌کنند، اما مواد معدنی میوه‌های یخ زده مقدار ویتامین A خود را بیشتر از مواد نگهداری شده در یخچال نگه می‌دارد.

از سوی دیگر برای حفظ چربی بدن، باید روزی یک آواکادو خورد. همچنین این میوه به علت خواص دارویی خود از بزرگ شدن غده در پروستات مردان جلوگیری می‌کند. فیبر موجود در آواکادو شما را برای مدت طولانی‌تری سیر نگه می‌دارد و به همین دلیل برای لاغری خوب است. آواکادو روده را تمیز می‌کند و جلوی بوی بد دهان را می‌گیرد. آواکادو پوست شما را شاداب می‌کند و برای درمان "پزوریازیس" و دیگر التهاب‌های پوستی خوب است. آواکادو حاوی انتی‌اکسیدانتی برای جلوگیری از بیماری قلبی، سرطان و پیری مفید می‌باشد.