افزایش نرخ یارانه معلولان سازمان بهزیستی

وحید قبادی دانا رئیس سازمان بهزیستی کشور درباره واریز ۱۷۸ میلیارد تومان بودجه‌ای که به سازمان بهزیستی برای اجرای قانون حمایت از افراد دارای معلولیت واریز شد، اظهار کرد: با مساعدت دولت و تأیید سازمان برنامه و بودجه مبلغ ۱۷۸ میلیارد تومان بودجه برای اجرای قانون حمایت از افراد دارای معلولیت از طرف سازمان هدفمندی یارانه‌ها به حساب سازمان بهزیستی واریز شد.

اخبار اجتماعی - وی با بیان اینکه ماده ۲۷ قانون حمایت از افراد دارای معلولیت که مربوط به مستمری این گروه از مددجویان بهزیستی است، بیان کرد: قرار شد با استفاده از اعتبار  ۱۷۸ میلیارد تومانی علا‌وه بر پرداخت مستمری از منابع سازمان به معلولان، مبلغ ۳۶۰ هزار تا ۴۸۰ هزار تومان به معلولانی که دارای معلولیت شدید و خیلی شدید هستند همچنین در دهک ۱، ۲، ۳ قرار دارند یارانه پرداخت شود.

قبادی دانا با اشاره به اینکه این مبلغ برای ماه‌های دی، بهمن و اسفند واریز می‌شود، گفت: یارانه معلولان برای ماه‌های مهر، آبان و آذر نیز واریز شده بود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه ماده ۱۳ قانون حمایت از افراد دارای معلولیت مربوط به پرداخت حق بیمه معلولانی است که برای فردی کار می‌کنند(کارفرما دارند)، تصریح کرد:حق بیمه معلولان با استفاده از اعتبار مستمری آنها پرداخت خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین با استفاده از این اعتبار، به مراکز نگهداری شبانه روزی سالمندان، بیماران روانی مزمن، معلولان ذهنی و حرکتی و مراکز روزانه توانبخشی نیز مستمری پرداخت خواهد شد.