چگونه در هنگام شیوع کرونا به سلامت روان خود کمک کنیم؟

امروزه در اکثر کشورهای دنیا موضوع مقابله با ویروس کرونا تبدیل به یک دغدغه بزرگ شده است و کشورها براساس ابلاغیه‌های سازمان جهانی بهداشت  و پروتکل‌های ملی، در حال انجام اقدامات لازم در جهت کاهش شیوع ویروس کرونا هستند. میزان کشندگی این ویروس بسیار کمتر از آنفلوانزاست اما متاسفانه سرایت پذیری و بیماری زایی آن چندین برابر است. رعایت نکردن نکات بهداشتی و حضور در اجتماع و تردد‌های غیرضروری در سطح شهر نقش موثری در گسترش شیوع این ویروس دارد.

اخبار اجتماعی - ویروس کرونا بیشترین آسیب را به دستگاه گوارش، طحال  و ریه وارد می‌کند و هنگامی که بر روی سلول‌های ریه می‌نشیند، آن‌ها را درگیر می‌کند.

اخلال در روند عادی زندگی یکی از عامل های بروز استرس است و برنامه روزانه به رفع این اضطراب کمک بزرگی می کند. یکنواختی زندگی در دوران قرنطینه می تواند به سلامت روح و روان افراد صدمه بزند.

در هنگام قرنطینه یک برنامه غذایی سالم به همراه خواب کافی داشته باشید و نرمش روزانه را فراموش نکنید. یاری رساندن به دیگران حس خوبی در افراد هنگام قرنطینه ایجاد می کند و تماس با فامیل از طریق پیام رسان ها در تقویت روحیه مفید خواهد بود.

پیگیری لحظه ای اخبار مربوط به بیماری کرونا سبب ایجاد استرس و مشکلات روحی در افراد می شود.

افراد سعی کنند برای خود سرگرمی های مختلفی مانند تماشای فیلم و خواندن کتاب ایجاد کنند.