پرستاران مطالبات دو ماه پایانی سال گذشته را دریافت کرده‌اند

 چندی پیش نامه  جمعی از دستیاران دانشگاه علوم پزشکی ایران در فضای مجازی منتشر شد که در آن دستیاران نسبت به عدم پرداخت کارانه که پیش از این ماهانه پرداخت می‌شد و همچنین عدم پرداخت مابه‌التفاوت افزایش حقوق سال تحصیلی ۹۸-۹۹ با وجود ارائه خدمات ارزنده درمانی به بیماران covid-۱۹، اعتراض کرده‌اند.

اخبار اجتماعی - در همین رابطه  جلیل کوهپایه زاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران در خصوص وضعیت پرداختی های کادر درمان بیمارستان های تحت پوشش این دانشگاه اظهار کرد: در حال حاضر وضعیت پرداخت های پرستاران و پزشکان تمام بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایران خوب است.

در خصوص میزان پرداختی‌ها هیچ مشکلی نداریم

او ادامه داد: پرستاران  مطالبات خود را  تا بهمن ماه و برخی از آنها تا اسفند سال گذشته دریافت کرده اند . برخی از پزشکان مطالبات خود را مثل حقوق و کارانه تا آذرماه و برخی دیگر اسفند سال گذشته دریافت کرده‌اند. خوشبختانه در خصوص میزان پرداختی ها ما با هیچ مشکلی روبه رو نیستیم.

طلب چند ماهه دانشگاه از بیمه های تامین اجتماعی و سلامت

کوهپایه زاده بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی ایران مدت چند ماه طلب خود را از سازمان بیمه سلامت و تامین اجتماعی دریافت نکرده و در حال حاضر از صندوق های بیمه گر حدود ۲۰۰ میلیون تومان طلب دارد.

او  ادامه داد: دستیاران تمام کارانه و کمک هزینه های خود را دریافت و تا پایان سال کارانه شان تصفیه شده است. یکسری تشویقی به خاطر خدمت به بیماران کرونایی در بیمارستان ها به دستیاران نیز  پرداخت شده است.

 

او گفت: بر اساس ابلاغ آیین نامه وزارت بهداشت در اواخر سال گذشته مبالغ تشویقی ویژه دستیاران فعال در بیمارستان‌ها که به بیماران کرونایی خدمات درمانی می دهند در نظر گرفته شده است و طلب باقی مانده دستیاران از دانشگاه واقعیت ندارد.