زمان ارائه مدارک معماران برای شرکت در جشنواره معمار برتر

مهدی صالحی مدیر کل معماری شهرداری تهران در نشست خبری مجازی خود با اصحاب رسانه که امروز (چهارشنبه سوم اردیبهشت ماه) به مناسب روز معمار برگزار شد، با تأکید بر اینکه روز معمار به این دلیل اهمیت دارد که برای نخستین بار این روز به شکل رسمی در تاریخ کشور ثبت شده است، گفت: کشور ما در عرصه معماری یک کشور پیشرو بوده و ما از قدیم به معماری خود بالیدیم و تا به امروز برای اعتلای آن نیز تلاش بسیار شد و تمام اقدام‌ها تقسیم بندی شده است.

اخبار اجتماعی-مدیر کل معماری شهرداری تهران افزود: دانش افزایی و ارتقای کیفیت از جمله مواردی است که همواره مورد توجه قرار دارد و تلاش‌ها در این مسیر بود که کار خوب نشان داده و تبلیغ شود و ما در این مسیر در سال ۹۸ از ظرفیت پویش نما هویت شهری استفاده کنیم.

صالحی ادامه داد: در دو برنامه مجزا از معماران حاذق خواسته شد کار خود را به معماران جوانتر ارائه کنند تا معماران جوان نیز از ظرفیت آن‌ها بهره ببرند.

او ادامه داد: بسیاری از تقسیم بندی‌ها در حوزه معماری در بخش ساختمان‌های مسکونی با تراکم پایین، ویلایی، تجاری، صنعتی و بازسازی شده انجام شده است.

مدیر کل معماری شهرداری تهران در پاسخ به این سوال که زمان ارائه مدارک معماران برای شرکت در جشنواره معمار برتر به چه شکل است، گفت: از خرداد کار دریافت مدارک آغاز می‌شود و بعد از آن وارد فرآیند ارزیابی و معرفی کار برتر خواهیم شد.

صالحی ادامه داد: برنامه ریزی به گونه‌ای است که هر ساله در روز معمار جایزه معمار و ساختمان برتر به برگزیدگان اهدا شود که با توجه به شرایط امروز در این دوره جایزه در مهر ماه به برگزیدگان اهدا می‌شود.

او با اشاره به وضعیت معماری ساختمان‌های شهرداری تهران گفت: ساختمان‌های شهرداری باید از طریق مسابقه طراحی و ساخته شود که همین امر نیز موجب افزایش کیفیت ساخت و ساز‌ها می‌شود.

مدیر کل معماری شهرداری تهران در واکنش به انحصار در حوزه معمار برتر گفت: کیفیت تبلیغ کردنی است و باید به این نکته تاکید کرد و نترسید از این موضوع که یک معمار خوب کارش معرفی شود،اما باید به این موضوع توجه شود و نباید در این مسیر انحصار و انحراف ایجاد شود.