بازگشایی مدارس از 27 اردیبهشت/ زمان قطعی برگزاری امتحانات خرداد 99

تعطیلی مدارس در ماههای اخیر به خاطر کرونا باعث شد دانش آموزان در سال تحصیلی 98-99 بیشترین میزان تعطیلی را نسبت به سالهای پیش تجربه کنند.

اخبار اجتماعی- کرونا باعث شد تعطیلی مدارس به شکل دیگری رقم بخورد و این نوع تعطیلی با تعطیلی هایی که دانش آموزان به خاطر آلودگی هوا و یا بارش برف تجربه کرده بودند فرق داشت.

به گزارش افکارنیوز، رئیس جمهور و وزیر آموزش و پرورش امروز خبر دادند که مدارس استانهای کم خطر و با وضعیت سفید  به شکل محدود از 27 اردیبهشت ماه بازگشایی می شود اما دانش آموزان اجباری برای حضور در مدرسه ندارند.


بیشتر بخوانید: کدام استانها در وضعیت سفید هستند؟+جزئیات


دانش آموزان بعد از از تعطیلی مدارس که حالا خیلی طولانی شده باز هم مجبور نیستند به مدارس بروند و فقط در حد رفع اشکال می توانند به مدرسه مراجعه و اشکالات خود را از معلمان بپرسند.

مدارس کدام استانها باز می شود؟

رضوان حکیم‌زاده معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش درباره آغاز فعالیت مدارس از ۲۷ اردیبهشت در مناطق کم‌خطر اظهار کرد: با توجه به اهمیت تداوم آموزش و با هدف تکمیل فرایند آموزش، جبران کمبود‌های یادگیری و در راستای عدالت آموزشی این تصمیم گرفته شد.

بازشدن مدارس از 27 اردیبهشت

وی افزود: در برخی مناطق با وجود تمام تلاش‌ها به‌دلیل برخی محدودیت‌ها در دسترسی به فناوری‌ها، وزارت آموزش و پرورش می‌خواهد اطمینان حاصل کند که محتوای برنامه درسی به‌صورت کامل به این گروه از دانش‌آموزان آموزش داده و یادگیری آن‌ها ارزیابی و امتحانات برگزار می‌شود.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: با توجه به اقداماتی که از زمان تعطیلی مدارس تاکنون انجام شد تلاش شده است در بستر‌های مختلف موضوع تداوم آموزش دنبال شود.


بیشتر بخوانید: زمان بازگشایی دانشگاهها/آخرین جزییات و شرایط برگزاری امتحانات


حکیم‌زاده ادامه داد: در مناطقی که توسط وزارت بهداشت کم‌خطر اعلام شده است با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، شرایط آموزش حضوری فراهم می‌شود که بسیاری از آن‌ها جزو مناطق روستایی و عشایری هستند براین‌اساس دانش‌آموزان این مناطق هم از فرصت بهتر یادگیری بهره‌مند خواهند شد.

وی درباره زمان فعالیت مدارس پس از بازگشایی متذکر شد: زمانی که برای ما مهم است تکمیل آموزش، اتمام محتوای برنامه درسی و برگزاری امتحانات است که به یک ماه زمان نیاز دارد تا معلمان اطمینان پیدا کنند محتوای برنامه درسی آموزش داده شده، کمبود‌های دانش‌آموزان جبران و امتحانات برگزار می‌شود.

معلمان چگونه باید در مدرسه حاضر شوند؟

بسیاری از معلمان نیز سوال می پرسند که با وجود کرونا چگونه باید به مدارس مراجعه کنند و آیا این حضور باعث به خطر افتادن جان آنها نمی شود؟

باید گفت که قرار است معلمان به شکل شیفتی در مدارس حاضر شوند تا دانش آموزان نیز بتوانند رفع اشکال کنند، حضور معلمان به شکل شیفتی باید بر اساس پروتکل های بهداشتی ستاد ملی مبارزه با کرونا بوده و تمام جوانب بهداشتی باید رعایت شود.

معلمان چگونه باید در مدرسه حاضر شوند؟

دانش آموزان نیز باید با رعایت تمام جوانب بهداشتی به مدارس بروند تا باعث افزایش ابتلا به کرونا نشوند.

از سوی دیگر برنامه امتحانات خرداد 99 دانش اموزان نیز مشخص شده و تغییری در این برنامه ایجاد نشده است. امتحانات خرداد ماه از 17 شروع و تا 16 تیرماه ادامه خواهد داشت.

برنامه امتحانات خرداد 99

آنطور که مرکز سنجش برنامه امتحانات نهایی کلیه رشته‌های تحصیلی دوره‌های متوسطه (نظری، فنی و حرفه‌ای)، پیش‌دانشگاهی و پایه دوازدهم دوره دوم متوسطه در خرداد ‌ماه سال تحصیلی 99 – 98 اعلام کرده

را می توانید بینید:

برنامه امتحانات خرداد 99

۱-پایه دوازدهم دوره دوم متوسطه (روزانه، بزرگسالان، آموزش از راه دور و داوطلبان آزاد)

۲-سال سوم متوسطه رشته‌های نظری شیوه نیمسالی- واحدی (بزرگسالان، آموزش از راه دور و داوطلبان آزاد)

٣-سال سوم متوسطه رشته‌های فنی و حرفه‌ای


بیشتر بخوانید: امتحانات نهایی با سوالات الزامی و انتخابی


۴-دوره پیش‌دانشگاهی (بزرگسالان، آموزش از راه دور و داوطلبان آزاد)

برای دیدن برنامه کامل امتحانات خرداد ماه فایل را دانلود کنید.

فایل پیوست: دانلود