اعطای وام کرونایی به رانندگان حمل و نقل عمومی+جزئیات

مرتضی ضامنی مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور دقایقی پیش در گفت‌وگو تلفنی با شبکه خبر با اشاره به آخرین نحوه پرداخت تسهیلات کرونایی به رانندگان حمل و نقل عمومی، اظهار کرد: دو تسهیلات برای رانندگان حمل و نقل عمومی در نظر گرفته شده که یک تسهیلات با همکاری بنیاد علوی برای قشری از رانندگان آسیب دیده از کرونا است که مبلغ آن ۲ میلیون تومان در نظر گرفته شده و فرآیند پرداخت آن نیز فعال شده است.

اخبار اجتماعی - وی افزود: تاکنون ۱۵ هزار نفر از رانندگان آسیب دیده از کرونا از تسهیلات ۲ میلیون تومانی برخوردار شدند.

وی افزود: تسهیلات دوم مربوط به مشاغل آسیب دیده از کرونا است که در قالب مصوبات دولت پرداخت این تسهیلات توسط وزارت رفاه در حال انجام است.

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور درباره مبلغ تسهیلات دوم گفت: مبلغ این تسهیلات ۶ میلیون تومان است که تمامی رانندگان تاکسی و سرویس مدارس می‌توانند با مراجعه به سایت کارا این تسهیلات را دریافت کنند و تاکنون ۲۵ هزار راننده ثبت نام خود را انجام دادند.

وی افزود: رانندگان مشمول دریافت تسهیلات ۶ میلیون تومان کرونایی به دو گروه تقسیم می‌شوند، رانندگانی که دارای بیمه تأمین اجتماعی ویژه رانندگی هستند به هنگام ثبت نام حتما گزینه بیمه دار را انتخاب کنند و آن دسته از رانندگانی که فاقد بیمه هستند نیز باید گزینه فاقد بیمه را انتخاب کنند. با این کار ثبت نام این رانندگان کامل می‌شود و  به صورت وب سرویس اطلاعات رانندگان از سامانه مرکزی تاکسیرانی کشور استعلام و فعال بودن آن‌ها تأیید خواهد شد و پس از آن شعبه بانک مشخص می‌شود و افراد می‌توانند با مراجعه به بانک مربوطه از ۶ میلیون تسهیلات بانکی بدون ضامن و صرفا با یک سفته و چک برخوردار شوند.

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور با اشاره به اینکه تسهیلات ۲ میلیون تومانی با همکاری بنیاد مستضعفان و سازمان شهرداری و دهیاری‌های کشور در نظر گرفته شده است، یادآور شد: تاکنون ۱۵ هزار نفر این تسهیلات را دریافت کردند؛ این تسهیلات صرفا به آن دسته از رانندگان آسیب دیده از کرونا اختصاص پیدا کرده و بانک عامل این تسهیلات هم بانک سینا است، بازپرداخت این تسهیلات در بازه زمانی ۲۴ ماهه با نرخ ۴ درصد کارمزد است.

ضامنی در خصوص نصب پلاک تاکسی‌های دو گانه سوز ، بیان کرد: ما مشکلی درخصوص آیین نامه هوای پاک داشتیم که طبق این آیین نامه خودروسازان موظف بودند حتما سطح آلایندگی خودروهای تولیدی خود را از یورو ۴ به یورو ۵ ارتقا دهند و برخی خودرو‌ها با کاربری تاکسی و با سطح آلایندگی یورو ۴ تولید شده بودند که سازمان‌های ملی استاندارد و محیط زیست مجوز شماره گذاری این خودرو‌ها را تأیید نکردند. لازم بود مصوبه دولت اصلاح شود و از همین رو مجوز شماره گذاری برای ۵ هزار خودرو توسط هیأت وزیران انجام شد و از روز سه‌شنبه هفته جاری فرآیند ثبت پلاک این ۵ هزار خودرو آغاز شده است.

وی با بیان اینکه تسهیلات ۶ میلیون تومانی ۳ ماه تنفس دارد و دوران باز پرداخت آن ۲۴ ماهه است، افزود: این تسهیلات برای تمامی رانندگان حمل و نقل عمومی است و متقاضیان دریافت این تسهیلات تا ۱۵ مرداد ماه فرصت دارند به سایت کارا مراجعه کنند.

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور در پایان خاطر نشان کرد: در راستای مقابله با شیوع کرونا، رانندگان تاکسی پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند و از شهروندان هم درخواست داریم تا این پروتکل‌ها را برای حفظ سلامتی خود رعایت کنند.