راه اندازی بیش از2 هزار کانال ملی در حوزه‌های مختلف پرورشی در شبکه شاد

علیرضا کاظمی از تولید بیش از ۳۰ هزار محتوا در این کانال‌ها خبر داد و اظهار کرد: راه‌اندازی نهضت تولید محتوا در بخش‌های مختلف حوزه پرورشی با کمک دانش آموزان و خانواده‌ها در زمان شیوع ویروس کرونا از اقدامات بسیار موثر بود.

اخبار اجتماعیوی افزود: تولید محتواهای بسیاری با انیمیشن ، فیلم، مستند، پاور پوینت و پوستر در فضای مجازی شکل گرفته است و در هر استان نزدیک دو یا سه هزار تولید محتوا در بخش‌های مرکزی و متمرکز مانند قرائت و تفسیر قرآن داشته‌ایم.

معاون پرورشی و فرهنگی تصریح کرد: در فعالیت سایر حوزه‌های آموزش و پرورش انگیزه‌های اجبار وجود دارد اما در حوزه پرورشی انگیزه اجبار نیست و فعالیت دانش آموزان به صورت اختیاری است.

وی تنوع و تکثر و جذابیت برنامه‌هارا از مهمترین راهبردها اعلام و اظهار کرد: از اوایل اسفند ماه در پی شیوع ویروس کرونا معاونت پرورشی و فرهنگی بر ایجاد آرامش در خانواده‌ها متمرکز شد، لذا در راستای ایجاد آرامش در خانواده، توسعه خدمات مشاوره‌ای، صدای مشاور، پیام مشاور و مرکز مشاوره فعال و ارتباط مناسبی با خانواده‌ها برقرار شد تا با تلاش‌های شبانه روزی استرس، اضطراب و دامنه تاب آوری دانش‌آموزان افزایش یافت.

کاظمی افزود: در سه ماه اول شیوع ویروس کرونا۷۵۰ مرکز مشاوره در خدمت دانش‌آموزان قرار گرفت، همچنین به منظور جلوگیری از تجمعات انسانی فرآیند هدایت تحصیلی در فضای مجازی انجام شد.

وی تصریح کرد: بیش از 50 هزار تولید محتوا در قالب پیام مشاور، اسلایدها، پاورپوینت‌ها، کلیپ و پیام‌های صوتی به شبکه دانش آموزی کشور تزریق شد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: پویش‌های مختلف قرآنی و دعایی در فضای مجازی شکل گرفت تا دانش آموزان با خداوند منان ارتباط برقرار کنند.

وی ادامه داد: همچنین پس از شیوع ویروس کرونا مسابقات و جشنواره‌های ملی و استانی طراحی و برگزار شد که مسابقات قرآن، عترت و نماز از جمله آنهاست.

کاظمی اظهار داشت: معاونت پرورشی تشکل‌های دانش آموزی را بسیج کرد، گروه‌های همیار سلامت و گروه‌های جهادی شکل گرفت و با یک بسیج عمومی از تشکل‌ها به ویژه سازمان بسیج دانش آموزی و سازمان دانش آموزی اتحادیه اقدامات موثری در حوزه مبارزه با کرونا صورت گرفت.

وی افزود: همچنین دانش‌آموزان در شرایط شیوع ویروس کرونا برای تولید ماسک و مواد ضدعفونی، عملیات ضدعفونی مدارس و اماکن بسیج شدند و اقدامات موثری انجام دادند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: پس از کنترل تب بحران شیوع کرونا در فضای عمومی جامعه و عادت کردن مردم به سبک زندگی با کرونا، معاونت پرورشی برای فعالیت‌های دیگر برنامه ریزی انجام داد تا اوقات فراغت را با همان رویکرد فضای مجازی دارالقرآن‌ها و کانون مدارس با ظرفیت حدود ۳۰ هزار پایگاه پیش ببریم.

وی افزود: آماده سازی زیرساخت‌های مورد نیاز حوزه پرورشی در فضای مجازی و تولید محتوا در کانال‌ها اهمیت بسیاری دارد. بیش از ۲ هزار کانال ملی و پرورشی در حوزه پرورشی در شبکه شاد راه‌اندازی و با آغاز سال تحصیلی جدید گروه‌های کلاسی مربی و مشاوره هم به منظور تداوم فعالیت‌های مشاوره‌ای ایجاد می‌شود.