بازدید نمایندگان مجلس از پروژه راه آهن اردبیل ، میانه

نماینده مردم شهرستان ‌های خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی گفت: پروژه راه‌آهن اردبیل توسط نمایندگان مجلس دهم استان اردبیل به صورت جدی و مستمر پیگیری خواهد شد.

 

بشیر خالقی افزود: با همدلی نمایندگان تلاش می شود برای توسعه استان در زمینه های مختلف گام های بلندی برداشته شود.

 

رییس مجمع نمایندگان استان اردبیل گفت: نمایندگان و مسئولان استان در این بازدید از نزدیک با مشکلات ، معایب و علل توقف اجرای این پروزه آشنا شدند.

 

وی اظهار کرد: تلاش می شود با وزیر راه و شهرسازی ، مجریان و پیمانکاران این پروژه جلساتی را برگزار کنیم تا با انتخاب راهکاری مناسب و استفاده از سرمایه‌ گذاری ‌های داخلی و خارجی یکی از مهم ترین پروژه های استان را در مقطع زمانی مشخص به پایان برسانیم.

 

مسیر راه‌ آهن میانه ، اردبیل به طول 175 کیلومتر با پیش بینی سرعت 160 کیلومتر بر ساعت برای مسافربری و 120 کیلومتر بر ساعت برای باری ، از ایستگاه زاویه در شهرستان میانه واقع در استان آذربایجان شرقی آغاز شده و به تدریج وارد منطقه کوهستانی می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود.

 

راه‌آهن میانه ، اردبیل سپس از دریاچه از حاشیه محل سد عبور کرده و پس از طی مسیر به موازات رودخانه و دره قزل‌ اوزن به مسیر خود ادامه داده و به سمت شهرستان اردبیل تغییر جهت می‌دهد و به موازات رودخانه سنگورچای از مناطق کوهستانی وارد مناطق تپه ماهور شده و پس از طی مسیر در کنار جاده اردبیل ، مهماندوست وارد ایستگاه اردبیل می‌شود.

 

شهرستان کوثر به مرکزیت شهر گیوی در 85 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.