مرمت آتشکده ساسانی نطنز با 900 میلیون ریال اعتبار
حسین یزدانمهر رئیس اداره میراث فرهنگی و صنایع‌دستی و گردشگری نطنز امروز در جمع اصحاب رسانه اظهار کرد: در مهرماه سال جاری جلسه بررسی مباحث گردشگری با حضور معاون توسعه مدیریت سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور در نطنز برگزار شد.

وی افزود: با پیگیری‌های نماینده شهرستان نطنز در مجلس شورای اسلامی و تصویب سازمان میراث فرهنگی مبلغ 900 میلیون ریال جهت بازسازی آتشکده ساسانی نطنز اختصاص یافت.

رئیس اداره میراث فرهنگی نطنز تصریح کرد: این اعتبار هم‌اکنون در اختیار اداره کل میراث فرهنگی اصفهان است و از روزهای آینده تیم مطالعاتی در نطنز مستقر و مطالعه پیرامون مرمت و بازسازی آتشکده را آغاز و این فرصت مطالعاتی تا اسفندماه سال جاری ادامه خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: عملیات مرمت استحکام ثبتی و حفاظت آتشکده برای نطنز تیم مطالعاتی از فروردین سال 96 آغاز و طبق برنامه پیش‌بینی می‌شود مردادماه به پایان برسد.

یزدانمهر گفت: آتشکده ساسانی نطنز که در سال ۱۳۱۱ به شماره ۱۸۷ به ثبت ملی رسیده است هم‌اکنون وضع نامناسبی دارد به‌ طوری‌ که از هفت ستون آتشکده، چهار ستون و از چهار طاق فقط یک طاق به‌جای مانده که آن‌هم در حال ریزش است.