بیش از 43 فرودگاه کشور صرفاً از 10 درصد ظرفیت استفاده می‌کنند

 مقصود اسعدی سامانی با بیان این‌که اگر بخواهیم صنعت هوانوردی  کشور را توسعه بدهیم، یکی از راهکارها راه‌اندازی ایرتاکسی است، اظهار کرد:  با توجه به اینکه در کشورمان فرودگاه‌های کوچک داریم که یا از آنها استفاده نمی‌شود یا به ندرت یک یا دو پرواز در آن‌ها صورت می‌گیرد؛ می‌توان از ظرفیت این فرودگاه‌ها جهت تردد ایرتاکسی استفاده کرد.

وی افزود: این فرودگاه‌ها قابلیت بهره‌برداری برای ایرتاکسی را دارند و در صورت برنامه‌ریزی صحیح، می‌توان این ظرفیت هوانوردی را در کشور ایجاد کرد.

وی با بیان اینکه بیش از 43 فرودگاه در کشور وجود دارد که صرفاً از 10 درصد ظرفیت آن‌ها استفاده می‌شود، تصریح کرد: فرصت سرمایه‌گذاری برای بخش خصوصی جهت راه‌اندازی ایرتاکسی وجود دارد.

به گزارش تسنیم، خردادماه سال گذشته شهرام آدم نژاد در آیین امضای تفاهمنامه سه جانبه سازمان هواپیمایی، شرکت فرودگاه ها و معاونت فناورعلمی و فناوری ریاست جمهوری گفته بود: در رابطه با فرودگاه های کوچک بسیار مشکل داریم؛ فرودگاه ها توسعه زیادی داشته اند بدون آنکه بتوانیم برای بهره برداری از آنها کار انجام داده باشیم.ایجاد سازو کار راه اندازی ایر تاکسی، کاهش هزینه های ناوبری عمومی، افزایش شبکه توزیع سوخت و ... از جمله مفاد تفاهمنامه امضا شده امروز است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اعلام این که امسال چند ایر تاکسی در هوانوردی عمومی اجرا می شود، اظهار کرد: فرودگاه ها در این بخش هزینه های زیادی را دریافت می کنند و شرکت فرودگاه تلاش می کنند این هزینه ها را کاهش دهند.

آدم نژاد بیان کرد: امیدواریم امسال در دو مسیر ایر تاکسی را راه اندازی کنیم.