پرمتقاضی‌ترین نمادهای بورسی در 16 مهر 99

امروز (چهارشنبه؛ ۱۶ مهر) بازار سرمایه با افزایش تقاضا در اکثر گروه‌ها آغاز بکار کرد.

افزایش تقاضا و جهش قیمت در نماد‌های بزرگ و کوچک در آخرین روز معاملاتی هفته، بازار بورس تهران را سبز کرد.

عرضه و تقاضا در بورس

سنگین‌ترین صف‌های خرید و فروش سهام در ۱۶ مهر

عرضه و تقاضا در فرابورس

سنگین‌ترین صف‌های خرید و فروش سهام در ۱۶ مهر

در گروه بانکی‌ها نماد وتجارت در قیمت ۳۲۷ تومان رشد ۱ درصدی دارد. وبملت در سقف قیمت روزانه با صف خرید ۴۴۸ میلیون سهمی دنبال می‌شود. ونوین نیز صف خرید بیش از ۱۳۰ میلیون سهمی را تجربه می‌کند.

در جریان آخرین روز معاملاتی گروه خودرویی:

نماد خودرو در قیمت ۳۲۵ تومان با صف خرید بیش از ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون سهم روبروست.

نماد خساپا در سقف قیمت روزانه با رشد حداکثری قیمت بدلیل نوسان ۲۰ درصدی مجاز متوقف شد و با صف خرید ۵۵۷ میلیون سهم همراه است.

خگستر صف خرید بیش از ۱۷۲ میلیون سهمی دارد.

در غیاب دو نماد شپنا و شتران شاهد تقویت تقاضا در دو نماد شبندر و شبریز هستیم.شبندر با رشد حداکثری قیمت با صف خرید ۱۲ میلیون سهمی همراه شد و شبریز نیز در قیمت ۳۱۳۳ تومان رشد حداکثری را تجربه می‌کند.

در گروه فلزات اساسی ذوب در سقف قیمت صف خرید دارد. فملی رشد ۲ درصدی را پشت سر می‌گذارد. فولاد نیز در قیمت ۱۸۰۸ تومان رشد ۱ درصدی دارد.

رشد ۱۵ هزار واحدی نماگر بورس در ۱۰ دقیقه آغازین معاملات امروز

شاخص کل بورس تهران در ساعت ۹:۱۰ در ارتفاع یک میلیون و ۵۲۹ واحد قرار گرفته است.

فارس، فولاد و وبملت بیش‌ترین تأثیر مثبت و نماد‌های ثشاهد، انژی۳ و وتوصا بیشترین اثر منفی را بر روند حرکت شاخص گذاشته‌اند.

نماد‌های وبصادر، وصنا، خریخت با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه ب با محدودیت نوسان قیمت بازگشایی شدند.

صف فروش ۹ میلیون سهمی انرژی۳ جمع و اکنون در سقف قیمت روزانه با صف خرید ۱ میلیونی همراه است.

شاهد پیشروی قیمت در نماد فملی و قرار گرفتن سهم در آستانه سقف قیمت روزانه هستیم. فولاد رشد ۲.۵ درصدی دارد.

نماد معاملاتی وسپهر به دلیل نوسان قیمت بیش از ۵۰ درصد، به منظور برگزاری کنفرانس اطلاع رسانی ناشر متوقف شد.

سنگین‌ترین صف‌های خرید و فروش سهام در ۱۶ مهر

نقشه بازار سهام بر اساس ارزش معاملات

فرابورس از قافله سبز پوشی عقب نماند

در ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه شاخص کل بورس پس از رشد ۲۳هزار و ۸۷۱واحدی (۱.۶درصد) در ارتفاع یک میلیون و ۵۳۹هزار واحد قرار گرفت و همچنین شاخص کل هم‌وزن با افزایش ۰.۷درصدی مواجه شد.

آخرین قیمت ۲۸۲ نماد حداقل سه درصد نسبت به قیمت روز قبل آن‌ها افزایش یافته و ۱۵۰ نماد با کاهش بیش از سه درصدی قیمت همراه بوده‌اند.

حقیقی‌ها تا ساعت مورد اشاره رقمی در حدود ۷۵ میلیارد تومان نقدینگی به بازار وارد کردند و نماد‌های خودرو، وبملت و فولاد در گروه پربیننده‌ترین‌های بورس قرار گرفتند.

ارزش کل معاملات خرد بورس و فرابورس نیز در مجموع به ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان رسید.

نماد وبصادر در قیمت ۴۳۲ تومان با رشد بیش از ۳ درصد بازگشایی شد.

در ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه جمع صف‌های خرید حدود چهار هزار و ۸۶۰میلیارد تومان و ارزش کل صف‌های فروش سه هزار میلیارد تومان بوده است، بدین ترتیب خالص سفارشات خریدی که در سیستم معاملات ثبت شده به هزار و ۸۵۰میلیارد تومان می‌رسد.

تا این ساعت بیشترین تقاضا در صفوف خرید وآیند، خودرو و وبملت به چشم می‌خورد به طوری که فقط برای سهام بانک آینده ۵۸۰میلیارد تومان سفارش خرید وجود دارد، بیشترین عرضه نیز در صفوف فروش وملی، گشان و ثشاهد در نوبت انتظار است.

ارزش ۱۰ صف خرید برتر بورس و فرابورس در مجموع دو هزار و ۳۳۰ میلیارد تومان (۴۸درصد کل) و ۱۰ صف فروش برتر هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان (۵۶ درصد کل) می‌شود، همچنین حجم صف‌های خرید در ۸۲ نماد و حجم صف‌های فروش در ۵۵ نماد بیش از ۱۰میلیارد تومان بوده است؛ گفتنی است حجم صف صنایع فولاد آلیاژی یزد (فولای) به ۶.۴ درصد کل تعداد سهام آن می‌رسد.

«بانک‌ها و مؤسسات اعتباری» محبوب‌ترین صنعت امروز با خالص تقاضای هزار و ۴۰میلیارد تومان است و پس از آن گروه «خودرو و ساخت قطعات» قرار دارد که برآیند سفارشات خرید آن ۶۱۰میلیارد تومان می‌شود، از سویی دیگر گروه «دباغی، پرداخت چرم و ساخت انواع پاپوش» با فشار فروش ۳۹۰ میلیارد تومانی همراه است.

حدود ۳۶ درصد از هفت هزار و ۸۷۰میلیارد تومانی که در صف خرید یا فروش قرار گرفته‌اند. در مجموع دو هزار و ۴۹۰میلیارد تومان سهام خرید و فروش شده که نسبت صف‌ها به آن ۳۱۶ درصد است و با فرض معامله کامل صف‌ها ارزش معاملات به هزار و ۳۶۰میلیارد تومان خواهد رسید.

در ساعت ۱۰:۱۰ صف خرید شبندر عرضه شد و سهم در قیمت ۳۷۶۰ تومان در حال داد و ستد است.

با افزایش عرضه در گروه فلزات اساسی شاهد افت قیمت در نماد‌های فولاد، فملی، فخوز، ارفع و هرمز هستیم.

بانک ملت مجددا در سقف قیمت روزانه با صف خرید بیش از ۱۱۲ میلیون سهم همراه شد. حجم داد و ستد این نماد بیش از ۵۰۹ میلیون سهم است.

وتجارت مجدد بسمت صف خرید پیش می‌رود. حجم معامله تا به این لحظه ۳۵۲ میلیون سهم است.

با افزایش مجدد تقاضا در بانکی‌ها شاهد رشد بیش از ۳ درصدی دارایکم هستیم.

رمپنا با افزایش ۱۷ درصدی با قیمت ۲۱۴۵ تومانی بازگشایی شد.

بانک‌ها بیشترین حجم معاملات را ثبت کردند

در دقایق پایانی بازار بازگشایی #رمپنا تاثیر مثبت ۳ هزار واحدی بر شاخص کل گذاشت و رقم شاخص را با رشد بیش از ۲۵ هزار واحدی رو به رو کرد.

بانک‌ها، فلزات اساسی و خودرو در جریان معاملات امروز به ترتیب با ثبت ارزش ۱۱۸۴.۵ میلیارد تومان، ۸۲۷.۳ میلیارد تومان و ۶۸۷.۷ میلیارد تومان برترین صنایع بودند که بیشترین حجم معاملات در آن‌ها رقم خورد.

وبصادر، وتجارت،وبملت نیز بیشترین حجم معامله در کل بازار بورس را در اختیار داشتند.