سئو داخلی چیست؟ چگونه یک سایت را می بایست بهینه سازی نمود؟

سئو داخلی چیست؟ این بخش از سئو متمرکز بر روی بهبود بخشیدن عناصر در داخل وب سایت ها است، مثل سرعت بارگذاری صفحه و چگالی واژگان کلیدی در برابر فاکتور های خارجی وب سایت مثل بک لینک ها.

جهت اطلاعات بیشتر می توانید به مقاله زیر مراجعه نمایید:

https://seokar.com/seo

 

 تعریف سئو داخلی  چیست؟

سئو داخلی به هرگونه بهینه سازی که انجام می شود و در وب سایت قرار می گیرد گفته می شود. با بهینه ‌سازی‌های داخلی، هدف اصلی اینست که وب‌ سایت را برای کاربران اینترنتی کاربردی تر و با ارزش تر کنید تا رتبه ‌بندی وب سایت را در نتایج جستجو در Google، Bing و سایر موتورهای جستجو بهبود بخشید.

چرا سئو درون صفحه انجام می شود؟

سئو درون صفحه  باعث بالا رفتن رتبه بندی جستجو، افزایش بازدید سایت و تغییرات بیشتر می شود. نتایج سئو داخلی زمان زیادی می برد و زمانی که استراتژی سئو داخلی شروع به کار کرد، رتبه بندی و فروش آنلاین وب سایت افزایش می یابد.

چه فاکتورهایی را برای رتبه بندی سئو در صفحه باید بهینه سازی کنیم؟

در سئو داخلی، تعداد مختلفی از فاکتورهای رتبه بندی وجود دارد که باید تمام این عوامل را بهینه سازی کنیم. هزینه کردن زمان برای بهینه سازی هر یک از این فاکتورها، رتبه وب سایت را در نتایج جستجو بهتر می کند و وب سایت را رقابتی تر و شکست دادن آن را سخت تر می کند.عوامل بهینه سازی سئو داخلی که باید روی آنها تمرکز کرد عبارتند از:

URL، برچسب عنوان، توضیح های متا، تگ های سرفصل، تگ های Alt، کلید واژه ها، محتوا، سرعت، لینک سازی داخلی، تصاویر، تطابق با موبایل.

 

 

گوگل اعلام کرده است که URL ها به آنها کمک می کند تا بهتر یک صفحه وب را درک کنند و متوجه بشوند که در مورد چه چیزی است.

 

چگونه می شود URL را بهینه کرد؟

 

یک کلمه کلیدی در URL گذاشته شود: اضافه کردن کلمه کلیدی اصلی در URL به موتورهای جستجو و کاربران اینترنتی کمک می کند تا محتوای یک صفحه را بهتر درک کنند.

تمرکز بر قسمت چپ: کلمه کلیدی را تا جای ممکن در سمت چپ URL خود قرار دهید.

از کلمات واقعی استفاده کنید: تا حد امکان به جای استفاده ازکلمات بی معنی که برخی از سیستم های مدیریت محتوا تولید می کنند، از کلمات واقعی در آدرس اینترنتی خوداستفاده کنید.

URL خود را مختصر و مفید نگه دارید: ساختار URL در حالت ایده آل باید کوتاه و برای موتورهای جستجو و کاربران اینترنتی قابل فهم باشد. هرچقدر درک نوع محتوای صفحه برای گوگل راحت تر باشد، بهتراست. 

گوگل در اکثر مواقع URL ها را در نتایج جستجو نشان می دهد و اگر URL صفحه یک رشته بلند از حروف و اعداد تصادفی باشد، به کاربران در درک صفحه شما کمک نمی کند.

هر چه آنها هدف صفحه شما را بهتر درک کنند، احتمال اینکه روی نتیجه جستجو کلیک کنند بیشتر می شود.

اجتناب از شناسه نشست: در صورت امکان از درج شناسه نشست در URL های خود دوری کنید، زیرا آنها مجموعه ای از URL ها را برای همان صفحه ایجاد می کنند. گوگل توصیه می کند که به جای آن ها از کوکی های شخص اول استفاده کنید.

از خط فاصله بین کلمات استفاده کنید: خط تیره باعث می شود تا URL ها خوانا تر باشند.

نمونه هایی از بعضی ازموارد انجام شده سئو داخلی عبارتند از:

بهینه سازی توضیحات متا و تگ های عنوان، نوشتن محتوای عمیق و دارای کیفیت، پاک کردن کد وب سایت، ساده کردن ناوبری وب سایت، سرعت بخشیدن به وب سایت.

در ادامه می توانید چگونگی بهینه سازی درون صفحه رو با استفاده از کلمات کلیدی یاد بگیرید و انجام دهید.

چگونگی بهینه سازی برای سئو درون صفحه

هم اکنون که می دانید چه فاکتور هایی بر سئو داخلی تأثیر می گذارد، می توانید تمام آنها را بهینه سازی کنید. به خاطر داشته باشید، بهینه سازی سایت و دیدن نتایج آن زمان می برد.

 در سئو داخلی اضافه کردن تصاویر نیز راه مناسبی برای جذاب‌ تر کردن صفحات وب است و با بهینه سازی تصاویر می توانید فرصت های رتبه بندی بیشتری داشته باشید (نمایش در جستجوی تصویر گوگل)

 با این حال، پیروی از بهترین روش‌ها برای این عوامل کمک می‌ کند تا وب ‌سایتی ایجاد کنید که بتواند به‌ روزرسانی‌های الگوریتم را تحمل کند.

 

 بهینه سازی سئو درون صفحه با کلمات کلیدی

برای تعیین اینکه کدام کلمات کلیدی بیشترین ارزش را می دهند، به معیارهای سودمند مثل حجم جستجو و رقابت ماهیانه می توان نگاه کرد. در اکثر موارد، شرکت‌های کوچک‌ تر روی کلمات کلیدی طولانی یا کلمات کلیدی با سه تا چهار کلمه تمرکز می‌کنند.

کلمات کلیدی طولانی در اغلب مواقع  حجم جستجوی ماهانه کمتری دارند، ولی رقابت کمتری نیز دارند. معمولاً رمزگشایی هدف جستجو در پشت کلمات کلیدی طولانی آسان تر است زیرا آنها خاص تر هستند.

به عنوان مثال، اگر کسی عبارت کوتاه «سگ درمان می‌کند» را جستجو کند، تشخیص اینکه دقیقاً چه چیزی را می‌خواهد پیدا کند دشوار است. شاید آنها در حال تحقیق در مورد بهترین خوراکی های سگ برای سگ های کوچک هستند، یا ممکن است بخواهند دستور غذای سگ را امتحان کنند.

اگر کسی عبارت دم درازی مانند «برای توله سگ‌ها خوراکی بخرید» را جستجو کند، دقیقاً می‌توان فهمید که او چه چیزی را می خواهد پیدا کند و اینکه آماده خرید است.

نتیجه گیری

کمپین های سئو با عملکرد بالا حاوی کلمات کلیدی کوتاه و بلندی هستند و عباراتی که برای هدف گیری انتخاب می کنید به کسب و کار و اهداف شما بستگی دارد. اگر می خواهید شانس وب سایت خود را برای نمایش در نتایج جستجو افزایش دهید، سئو داخلی بسیار مهم است.

بهینه ‌سازی فاکتورهای سئو داخلی در سایت به طور منظم می‌تواند به موتورهای جستجو کمک ‌کند تا وب ‌سایت مورد نظر و محتوای آن را درک کنند و همچنین تشخیص دهند که آیا به جستجوی جستجوگر مرتبط است یا خیر.

همانطور که موتورهای جستجو پیچیده تر می شوند، تمرکز بیشتری بر روی مرتبط بودن صفحات نتایج در موتورهای جستجو (SERPs) به وجود می آید.