فرزین توان حل مشکلات کلان اقتصادی کشور را دارد

اصغر سلیمی تغییر مدیریت بانک مرکزی در شرایط کنونی کشور را تصمیمی درست و خوب دانست که می‌تواند شرایط را به‌گونه‌ای بهبود بخشد و تأکید کرد: رئیس کل جدید بانک مرکزی باید از تجارب و تخصص کارشناسان همسو با برنامه دولت که دغدغه حل مشکلات کشور را دارند، استفاده کند.

نماینده مردم سمیرم در مجلس با اشاره به نابسامانی در حوزه ارز متذکر شد: شرایط امروز حوزه ارز طبیعی نیست و بالا رفتن نرخ ارز در همه حوزه‌ها تأثیرگذار است و اگر فرزین بتواند با تدوین برنامه‌های اقتصادی کار خود را شروع کند، در این راه موفق خواهد شد.

سلیمی با اشاره به وجود مشکلات ساختاری در اقتصاد کشور افزود: بخشی از این مشکلات به سال‌های گذشته برمی‌گردد اما به نظر می‌رسد تصمیم دولت برای تغییر مدیریتی در بانک مرکزی مطلوب باشد؛ چون فرزین قبلاً هم برای تصدی وزرات اقتصاد مطرح بوده و توان حل مشکلات کلان کشور در حوزه اقتصاد را دارد و می‌تواند نرخ ارز را تثبیت کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس بخشی از تغییرات نرخ ارز را ناشی از بُعد روانی و اقدامات دلالان این حوزه دانست و گفت: اگر ثبات ارزی به کشور برگردد، قوت قلبی برای سرمایه‌گذاران است و آنها می‌توانند به چرخه تولید و اقتصاد کشور کمک کنند.

وی همچنین در خصوص توان مدیریتی فرزین اظهار داشت: فرزین کارنامه خوبی در زمینه مدیریت کلان دارد و با توجه به صحبت‌های او درباره ارز ۲۸ هزار تومانی امیدواریم که ثبات به بازار ارز برگردد و بتواند نابسامانی این حوزه را مدیریت کند.

«محمدرضا فرزین» که روز گذشته سکاندار بانک مرکزی شده، دکترای اقتصاد داشته و عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبایی با رتبه دانشیاری است؛ وی از سال گذشته مدیرعامل بانک ملی بوده و پیش از آن نیز رئیس هیأت مدیره بانک کارآفرین و در سال‌های ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۰ مدیرعامل آن بانک بوده است. عضویت حقیقی شورای پول و اعتبار به‌عنوان نماینده رئیس‌جمهور، عضویت در هیأت مدیره بانک کشاورزی، دبیری کارگروه طرح تحول نظام بانکی و دبیری کارگروه ارزش‌گذاری پول ملی از دیگر سوابق فرزین در حوزه پولی و بانکی است.