نانوایان براساس میزان پخت یارانه نان دریافت می‌کنند

کوروش نجم آبادی مدیر طرح هوشمندسازی کارت‌خوان‌های نانوایی‌های کشور گفت: در حال ۷۶ هزار و ۶۴۰ دستگاه هوشمند پروژه نان در نانوایی‌ها نصب شده و تعدادی از دستگاه‌ها نیز پشتیبان هستند که از طریق خط تلفن ارتباط برقرار می‌کنند.

او در ادامه خصوص طرح نصب دستگاه کارت خوان و فروش هوشمند نان در انواع نانوایی‌های کشور گفت: در این دولت این طرح اجرایی شده است به طوری که این موضوع گامی دیگر در مسیر توزیع عادلانه یارانه‌ها و جلوگیری از قاچاق و فروش آرد خارج از شبکه است.

نجم آبادی افزود: همچنین در طرح ایجاد شده برای شفافیت فروش نان، اطلاعات نان فروخته شده، آرد مصرفی و ... را می‌توانند روی دستگاه هوشمند خود (نانوایان) مشاهده کنند.

مدیر طرح هوشمندسازی کارتخوان‌های نانوایی‌های کشور گفت: اجرای این طرح نقش مهمی در ایجاد رقابت بین نانوایی‌ها در ارتقای کیفیت نان دارد همچنین با نصب دستگاه کارت‌خوان، تمامی نانوایی‌ها رصد می‌شوند و در مرحله بعد هر نانوا براساس میزان پخت نان یارانه دریافت می‌کند.

او ادامه داد: قرار است هر نانوا به میزان فروش خود از دولت یارانه دریافت کند به طوری که نانوایان بدانند که این دستگاه با یک نرم افراز اندرویدی میزان دقیق فروش نان و حتی نوع نان در نانوایی را به دقت ثبت و رصد می‌کند.

او در پاسخ به این سوال که این سامانه چه زمانی رونمایی می‌شود، گفت:در آینده نزدیک احتمالا در یک الی دوهفته آینده رونمایی خواهد شد.

نانوایان براساس میزان پخت یارانه نان دریافت می‌کنند