میز ناهارخوری

میز ناهار خوری از مهم‌‌ترین المان‌ها در دکوراسیون داخلی منزل محسوب‌ می‌شود و به عنوان نقطه‌ای که اعضای خانواده برای صرف ناهار و شام دور هم جمع‌ می‌شوند و فضایی صمیمی ایجاد‌ می‌کند مدل و جنس آن بسیار حائز اهمیت است. در سال‌های گذشته میزهای ناهار خوری بیشتر به عنوان وسیله‌ای تزئینی در منازل مورد استفاده قرار‌ می‌گرفتند اما امروزه در زندگی مردم جایگاه ویژه‌ای دارند و به یکی از ضروری‌‌ترین وسایل در منزل تبدیل شده‌اند. با توجه به فضای محدود آپارتمان‌های امروزی انتخاب یک میز ناهار خوری مناسب بسیار حائز اهمیت است و شرکت‌های سازنده نیز سعی‌ می‌کنند طراحی آن‌ها را متناسب با ساختار منازل جدید انجام دهند.

اگر‌ می‌خواهید در مورد میز ناهار خوری اطلاعات بیشتری کسب کنید پیشنهاد‌ می‌کنیم تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

01

مدل و فرم انواع میز ناهار خوری

امروزه تنوع مدل‌های میز ناهارخوری در بازار خیلی بالا است و این محصول در شکل‌ها و مدل‌های مختلفی تولید‌ می‌شود. از این رو افراد به راحتی‌ می‌توانند متناسب با متراژ منزل و سبک دکوراسیون داخلی خود بهترین گزینه را انتخاب کنند. در ادامه بیشتر به معرفی انواع فرم میز ناهارخوری‌ می‌پردازیم.

·میز مستطیل

این میزها از محبوب‌‌ترین میزهای ناهار خوری در چیدمان دکوراسیون داخلی منزل هستند. در واقع حالت مستطیلی آن‌ها موجب شده که زیبایی خاصی داشته باشند و به محصولی بسیار کاربردی تبدیل شوند. این میزها در سبک‌های مختلف طراحی و تولید‌ می‌شوند.

·میز مربع

این میزها دارای طراحی ساده‌ای هستند و به دلیل شکلی که دارند فضای خیلی کمی را اشغال‌ می‌کنند. از این رو‌ می‌توانند انتخابی ایده آل برای فضاهای کوچکی مثل آشپزخانه‌ها باشند.

·میز گرد

برخی از افراد ترجیح‌ می‌دهند که صندلی‌های میز ناهارخوری آن‌ها دارای جای ثابتی نباشد و بتوانند آن‌ها را در هر فاصله‌ای از یکدیگر قرار دهند. برای چنین افرادی میزهای گرد که بسیار زیبا هستند و امروزه خیلی ترند شده اند‌ می‌تواند انتخاب مناسبی باشد.

02

·میز بیضی

یکی دیگر از انواع میز ناهار خوری جدید میزهای بیضی هستند که طرفداران خاصی دارند. از این میزها عمدتا در فضاهای کشیده‌تر استفاده‌ می‌کنند. لازم به ذکر است که این میزها نسبت به سایر میزهای ناهارخوری به فضای بیشتری نیاز دارند، بنابراین بهتر است در خانه‌های بزرگ مورد استفاده قرار گیرند.

·میز بدون شکل

میزهای بدون شکل نیز نوعی میز ناهار خوری مدرن محسوب‌ می‌شوند. این میزها شکل و طراحی خاصی دارند و معمولا در سبک دکوراسیون مدرن به کار‌ می‌روند. در واقع ایده اصلی ساخت این میزها عدم توجه به طراحی میز مطابق استاندارد‌های میز کلاسیک است. این مدل میزها امروزه طرفداران بسیاری مخصوصا در میان جوانان دارند.

انواع جنس میز ناهارخوری

در گذشته میزهای نهارخوری عمدتا از جنس چوب بودند اما در حال حاضر انواع میز ناهار خوری را از جنس‌های متفاوتی تولید‌ می‌کنند که هر یک زیبایی و مزایای خاصی دارند. از جمله انواع جنس میز ناهارخوری‌ می‌توان به موارد زیر اشاره نمود.

·میز ناهار خوری چوبی

میزهای ناهارخوری چوبی از محبوب‌‌ترین میزها هستند. این میزها از استحکام و دوام بالایی برخورداراند. مهم‌‌ترین مزیت این میزها آن است که همیشه شیک و زیبا هستند و هرگز از مد نمی‌افتند. این میزها را به راحتی‌ می‌توان در هر نوع سبک دکوراسیونی مورد استفاده قرارداد. توجه داشته باشید اگر میزهای چوبی به خوبی مراقبت نشوند پس از چند ماه زیبایی اولیه خود را از دست‌ می‌دهند و در صورتی که از چوب خالص تولید شده باشند قیمت بالاتری نسبت به سایز میزها دارند. از با کیفیت‌‌ترین چوب‌ها‌ می‌توان به چوب ماهوم، چوب افرا، چوب بلوط و چوب گردو اشاره نمود.

·میز ناهارخوری فلزی

این نوع میزنهار خوری از استحکام و دوام خیلی بالایی برخوردار است و معمولا در آشپزخانه‌های مدرن و معاصر که طراحی خاصی دارند مورد استفاده قرار‌ می‌گیرند. این میزها از مقاومت بالایی در برابر لکه برخوردارند و‌ می‌توانند انتخابی ایده آل برای خانواده‌های پرجمعیت و یا خانواده‌هایی که فرزند دارند باشند. یکی از نقاط ضعف این میزها وزن بالای آن‌ها است و جابه جایی آن‌ها خیلی سخت است.

03

·میز ناهار خوری شیشه‌ای

این نوع میزهای ناهار خوری خیلی زیبا و شیک هستند و نوعی میز ناهارخوری جدید محسوب‌ می‌شوند. تمیزکردن این میزها بسیار راحت است اما خیلی شکننده و حساس هستند. از این رو در هر مکانی قابل استفاده نیستند. میزهای شیشه‌ای خیلی سریع کثیف‌ می‌شوند و به مراقبت زیادی نیاز دارند. در صورتی که‌ می‌خواهید میز ناهارخوری شیشه‌ای خریداری کنید بهتر است که جنس شیشه از نوع تمپرد و با ضخامت 9 تا 12 میلی متر باشد.

·میز ناهار خوری ام دی اف

این میزهای ناهار خوری قیمت بسیار مناسبی دارند و از مقاومت بالایی در برابر خط و خش برخورداراند. اما در مقایسه با میزهای چوبی زیبایی کمتری دارند. از این رو بهتر است به جای آن‌ها در صورت امکان از سایر جنس‌ها میز خود را انتخاب کنید.

چگونه‌ می‌توانیم یک میز ناهار خوری مناسب انتخاب کنیم؟

برای خرید میز ناهارخوری جدید باید به فاکتورهای مختلفی توجه نمود که از جمله آن‌ها‌ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • اندازه
  • متریال
  • فرم
  • قیمت
  • اندازه اتاق
  • انتخاب اندازه متوسط

04

یک میز ناهار خوری استاندارد چه ویژگی‌هایی دارد؟

میز ناهارخوری باید از لحاظ کیفیت، ساختار و ظاهری دارای شرایط مناسبی باشد تا بتوان به راحتی از آن استفاده نمود. از مهم‌‌ترین ویژگی‌های یک میز استاندارد‌ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • ایمنی
  • راحتی و سهولت استفاده
  • ظاهری زیبا و شیک
  • مراقبت و نگهداری آسان

 میز ناهارخوری

خرید میز ناهار خوری

میزهای ناهار خوری یکی از وسایل ضروری در منازل هستند که در مدل‌ها و کیفیت‌های مختلفی توسط برندهای متفاوت تولید‌ می‌شوند. جنس متریال مورد استفاده و نحوه طراحی و ساخت این میزها تاثیر بسزایی در کارایی و طول عمرشان دارد. از این رو باید حتما از یک برند معتبر و از فروشگاه‌های دارای نماد اعتماد تهیه شوند. تهران دکور یکی از معتبرترین فروشگاه‌های اینترنتی است که محصولات برترین کارخانه‌ها به مشتریان خود در اقصی نقاط کشور ارائه‌ می‌دهد. با مراجعه به وب‌سایت این فروشگاه‌ می‌توانید جدیدترین لوازم دکوراسیون داخلی را با قیمت مناسبی تهیه کنید. برای مشاهده جدیدترین انواع میز ناهارخوری کافیست به وب‌سایت ما مراجعه کنید.