فولکس واگن برقی به ایران می آید؟

بزرگترین خودروساز جهان با خودروی برقی به ایران می‌آید. احتمال حضور فولکس واگن برقی در ایران قوت گرفت.

جزئیات ورود فولکس واگن برقی به ایران

فولکس واگن برندی است که می تواند بازار بسیار جذابی را در ایران باز کند، روز فرانسوی ها و کره ای ها را سیاه کند و به قلب ژاپنی ها حمله کند. اما متأسفانه این برند آلمانی مانند برخی برندهای دیگر فرصت برجسته شدن پیدا نکرد و به محض ورود فولکس واگن، برندی بود که توانست بازار بسیار جذابی را در ایران باز کند و روز فرانسوی ها و کره ای ها را سیاه کند. و به قلب ژاپنی ها حمله کرد. اما متأسفانه این برند آلمانی مانند برخی برندهای دیگر فرصت برجسته شدن پیدا نکرد و به محض معرفی توسط ماموت خودرو ممنوع و واردات خودرو ممنوع شد. البته او در این مدت کوتاه توانست با مدل هایی مانند تیگوان و پاسات فروش خوبی داشته باشد.

توسط ماموت خودرو با تحریم و تعطیلی واردات خودرو مواجه شد. البته او در این مدت کوتاه توانست با مدل هایی مانند تیگوان و پاسات فروش خوبی داشته باشد.

فولکس واگن برقی به ایران می آید؟

بر اساس اخبار منتشر شده، امروز یک دستگاه فولکس واگن ID.4 وارد شهر شده تا مراحل تست فنی خود را آغاز کند. فولکس واگن ID.4 دومین محصول از سری ID این برند است و از سال ۲۰۲۰ وارد بازار شده است. یکی از تریم های این خودرو به نام ID.4 Crozz توسط گروه Fau در چین تولید می شود و احتمالا به همین دلیل (ساخت و مونتاژ توسط چین) ورود آن به ایران مشابه آنچه برای تویوتا کرولا وارداتی موجود است امکان پذیر است. با توجه به محدودیت قیمت واردات که بسیاری از واردکنندگان را در تاریکی قرار داده است، باید شاهد حضور کمترین مدل ID.4 با قیمتی در حدود ۲۰۱۰ دلار در بازار ایران باشیم.

فولکس واگن ID.4 از یک موتور الکتریکی با ۲۰۴ اسب بخار قدرت و ۳۱۰ نیوتن متر گشتاور بهره می برد. این موتور نیروی خود را از طریق گیربکس تک سرعته به چرخ های عقب منتقل می کند. با یک باتری ۸۴.۸ کیلووات ساعتی می توانید مسافتی در حدود ۴۰۰ کیلومتر را با این خودرو طی کنید.

دو خودروساز خصوصی قصد دارند این مدل را به ایران بیاورند که متاسفانه هنوز نام و اطلاعات آنها در دسترس نیست.