روزنامه فرهیختگان با بیان اینکه «قیمت تمامی ارزها از سوی سایت‌های بیشتر صرافی‌ها عدد صفر را نشان می‌دهد» نوشت: پیشتر مواردی رخ داده بود که مثلا تا حوالی ظهر صرافی‌ها از اعلام قیمت ارز خودداری کردند؛ اما پس از گذشت ساعتی دوباره قیمت‌ها را به روزرسانی می‌کردند. اما این‌بار بدعتی تازه در اعلام قیمت ارز به وجود آمده است. برخی فعالان بازار ارز در گفت‌وگو با «فرهیختگان» ادعا کرده‌اند که این روند دستوری بوده است.

این روزنامه اضافه کرد: گفته می‌شود بانک مرکزی اقدام به تزریق دلار در بازار آزاد کرده و قصد دارد از این طریق قیمت این ارز را کنترل کند و پایین نگه دارد. دیروز ]پریروز[  قیمت دلار به سه هزار و 590 تومان رسید. رقمی که نسبت به یک ماه گذشته به پایین‌ترین سطح  خود رسیده است. تا هفته گذشته قیمت دلار چیزی حدود سه هزار و 650 تومان بود. با این حال برخی فعالان این بازار، این سیاست دولت را موقتی می‌دانند. یکی از عرضه‌کنندگان دلار در خیابان فردوسی به «فرهیختگان» گفت: «ما هم شنیده‌ایم که به بازار دلار وارد کرده‌اند. با این همه دلار راه خودش را دارد و قیمت کمتر از سه‌هزار و 600 تومان موقتی و زودگذر است.»

تحلیل‌گران معتقدند کنترل قیمت ارز نوعی بازی پسابرجامی در شب انتخابات است با این هدف که مردم تصور کنند قیمت ارز به خاطر برجام کاهش یافته و پول ملی تقویت شده است.

در همین حال سایت خبر آن‌لاین در پاسخ این سوال که چرا ارز بی‌قیمت شد؟ خاطر نشان کرد: صرافی‌ها از درج قیمت منع شده‌اند.

پیش از این روزنامه هفت صبح از فشار به صرافی‌ها برای عدم انتشار قیمت ارز خبر داده و نوشته بود صرافی‌ها در پیگیری خبرنگار ما گفتند اجازه انتشار قیمت بر روی سایت‌های خود را نداشته‌اند.

خبرنگار این روزنامه می‌افزاید: از یکی  از آنها که مدیر یک صرافی مهم در تهران است پرسیدم چه کسی به شما اجازه نداده؟ او هم در پاسخ با هزار عجز و التماس خواست که اسمش را در گزارشم ننویسم. او توضیح داد که بانک مرکزی دستور داده تا اطلاع‌ ثانوی قیمت‌ها را روی سایت نگذاریم.  باز هم بسنده نکردم. گفتم شاید این دستور فقط در تهران و چند شهرستان دیگر ملزم به اجراست. به همین خاطر گوشی را برداشتم و با مدیر یک صرافی در کیش تماس گرفتم. گفتم شاید در مناطق آزاد داستان از قرار دیگری باشد، اما او هم مرا ناامید کرد و اوضاع را عین تهران توصیف کرد.

یادآور می‌شود بانک مرکزی روز پنج‌شنبه گزارش عملکرد اقتصادی دولت در سه ماهه دوم سال جاری را منتشر کرد که باز هم نرخ رشد اقتصادی در این گزارش منتشر نشده و سانسور شده است. روزنامه اعتماد چندی پیش از رشد اقتصادی منفی 2 درصد خبر داده بود.