کارخانه‌ی نیسان در ساندرلند انگلستان، رکورد بیشترین تولید تک مدل را پشت سر گذاشته است. رکورد پیشین به سوپرمینی میکرا با 2,386,704 دستگاه تعلق داشت.

حالا کراس اوور کامپکت نیسان با تولید 2,386,705 دستگاهی رکورد جدیدی بر جای گذاشته، رکوردی که نیسان در کمتر از 10 سال به آن رسیده است. یکی از دلایل آن است که کارخانه‌ی ساندرلند در هرروز 1200 دستگاه قشقایی تولید می‌کند. هیچ خودرویی در تاریخ خودروسازی انگلستان نتوانسته از تولید دو میلیون دستگاهی در چنین دوره‌ی زمانی کوتاهی فراتر رود.

قشقایی زمانی که به بازار آمد یک سگمنت کاملاً جدید را ایجاد و استانداردهای جدیدی را در بین کراس اوور ها وضع کرد و با این ویژگی‌ها رکورد جدید نیسان در اروپا را خلق کرد.

این‌ها گفته‌های مدیر اجرایی نیسان آقای Colin Lawther است.

میکرا یک مدل نمادین برای نیسان در اروپا است، مدلی که برای 18 سال در ساندرلند ساخته می‌شود. رسیدن به رکورد میکرا در نصف زمان سپری‌شده نشان می‌دهد که قشقایی تا چه اندازه در قلب خریداران جابازکرده است.

تا سال 2010، قشقایی تنها خودروی پرفروش نیسان نبوده اما همواره به‌عنوان پرفروش‌ترین کراس اوور نیسان در اروپا مطرح بوده است. امروز، قشقایی جدید هر 62 ثانیه-معادل 58 دستگاه در ساعت- در ساندرلند ساخته می‌شود، آماری گیرا برای کمپانی‌ای که جوک، لیف و نوت هم تولید می‌کند.

در طی موتورشو ژنو امسال، نیسان اعلام کرد که قشقایی اولین محصول آن‌ها خواهد بود که تکنولوژی رانندگی خودکار را همراه خواهد داشت. در ابتدا این ویژگی به خودرو اجازه خواهد داد که در ترافیک‌های سنگین بزرگراه‌ها حالت خودران را برای رانندگی بین خطوط داشته باشد.

 

 با ارزش ترین خودروی نیسان در اروپا

 با ارزش ترین خودروی نیسان در اروپا

 با ارزش ترین خودروی نیسان در اروپا

 با ارزش ترین خودروی نیسان در اروپا