میزان افزایش حقوق کارمندان در سال 96 از زبان نوبخت

محمد باقر نوبخت سخنگوی دولت در نشست خبری که صبح امروز در ساختمان کوثر نهاد ریاست جمهوری برگزار شد، با تسلیت رحلت آیت الله هاشمی و حادثه تاسف بار پلاسکو اظهار کرد:خدا را شاکریم که در این حوادث نیز ملت ایران با روحیه ایثار و دلسوزی خود وارد عمل شدند.

 

وی با اشاره با اصلاح نظام بانکی و تصویب این موضوع در هیئت وزیران تصریح کرد:با تصویب آیین نامه اجرایی اصلاح قانون بودجه 95، دولت مبلغ 45 هزار میلیارد بدهی خود به بانک ها را تسویه می کند.

 

سخنگوی دولت تاکید کرد: مقدمات لازم از سوی دولت برای اصلاح نظام بانکی و افزایش سرمایه شش بانک دولتی نیز فراهم شد.

 

 

نوبخت تصریح کرد: رویه افزایش سرمایه بانک ها دولتی سبب می شود که بانک ها در جهت ارائه تسهیلات نیز به شکل بهتری وارد عمل شوند.

 

وی خاطرنشان کرد:همچنین دولت ۱۰ هزار میلیارد تومان سود وام های معوقه کسانی که قدرت پرداخت سود را نداشتند ولی پول اصلی را برمی گرداندند پرداخت خواهد کرد.

 

سخنگوی دولت با اشاره به اینکه دولت باید ۴۵ هزار میلیارد بدهی خود را تا پایان سال ۹۵ پرداخت کند افزود: از سوی دولت ۱۶ هزار میلیارد تومان به ۷۵۰۰ واحد تولیدی تسهیلات ارائه شد.

 

وی گفت: حقوق کارمندان در سال 96 ده درصد افزایش پیدا می کند.

 

نوبخت در ادامه با اشاره به اینکه دولت تا ۴ بهمن ماه جاری به ۲۰ هزار ۵۳۰ واحد تولیدی ۱۴ هزار و ۲۸۹ میلیارد تومان تسهیلات به دو شکل ارائه داده است، افزود: تشکیل ستاد تسهیلات در استانداری های سراسر کشور و ارائه تسهیلات به صورت مستقیم از رویکردهایی است که دولت برای بهبود وضعیت واحدهای تولیدی اتخاذ کرده است.

 

سخنگوی دولت تاکید کرد:تا به امروز ۱۱ هزار ۳۷۲ واحد تولیدی به استانداری ها مراجعه کردند و ۹ هزار ۱۵۸ واحد تولیدی نیز به صورت مستقیم تسهیلات دریافت کردند.

 

سخنگوی دولت با اشاره به اینکه برای  ۳۹ هزارو ۷۳۲ پروژه عمرانی از سوی دولت تخصیص اعتبار شده است تاکید کرد:اقتصاد ایران در شرایط فعلی طبق اعلام بانک جهانی در وضعیت ثبات است و ما به جایگاه هیجدهم در اقتصاد جهانی دست پیدا کردیم.

 

نوبخت تصریح کرد:سیاست های دولت برای کاهش آلودگی هوا با نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی ادامه دارد و تا به امروز ۳۹ هزار ۹۳ تاکسی فرسوده از ناوگان حمل و نقل عمومی شهری خارج شده است.

 

وی درباره بازگشت پول نفت به داخل کشور گفت:در شرایط فعلی دولت همه درآمدهای نفتی را بدون مشکل می تواند در کشور دریافت کند و وارد اقتصاد کشور کند.